۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۲
رونق فعالیت­‌های ساختمانی و ساخت و ساز در تیر ماه

رونق فعالیت­‌های ساختمانی و ساخت و ساز در تیر ماه

آمارهای به دست آمده در تیرماه ۱۴۰۲ در حوزه ساختمان نشان می‌دهد شاخص کل در تیر ماه با رقم (۵۳.۲۶)، با افزایش جزئی نسبت به خرداد ماه (۵۱.۱۲) همراه بوده است.

به گزارش بازار، افزایش قابل توجه مولفهی، موجودی مواد اولیه و لوازم خریداری شده، نتیجهی کاهش مولفه، قیمت خرید مواداولیه یا لوازم موردنیاز، در این ماه است.

براساس این گزارش، کاهش قابل توجه مولفه های قیمت محصولات تولیدشده و خدمات ارائه شده و قیمت خرید مواداولیه یا لوازم موردنیاز متاثر از ثبات نرخ ارز در دو ماه اخیر است اما همچنان بالا بودن نرخ ارز، اصلی ترین مانع در مسیر رونق است.

کاهش جزئی مولفهی مصرف حاملهای انرژی در این دوره، که ناشی از محدودیت مصرف برق در فصل تابستان و الزام استفاده از سوخت جایگزین و نیز نبود شبکه تامین انرژی جایگزین مورد نیاز این واحد ها می باشد، در ماه های آتی میتواند بر میزان رشد شاخص کل اثر گذار باشد.

مولفه انتظارات تولید در ماه آینده با ثبت رقم (۵۵.۴۳) بیانگر پیش بینی فعالین اقتصادی مبنی بر ادامهدار بودن وضعیت رونق فعالیت های ساختمانی در مرداد ماه است.

کاربران، ذینفعان و محققین میتوانند با مراجعه به پورتال تخصصی اتاق تعاون ایران به نشانی www.icccoop.ir به نسخه الکترونیکی این گزارش دست یابند.

کد خبر: ۲۳۴٬۷۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha