۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۴
تنوع در تولید کالاهای صادراتی استان سمنان هدف‌گذاری شده است
سرپرست سازمان صمت سمنان:

تنوع در تولید کالاهای صادراتی استان سمنان هدف‌گذاری شده است

سمنان- سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان درباره اولویت‌های توسعه صادراتی استان در بخش تولید گفت: تنوع در تولید کالاهای صادراتی در سطح واحدهای تولیدی هدفگذاری شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، علی تشنه دل در کارگروه توسعه صادرات استان سمنان که شامگاه سه‌شنبه به میزبانی سالن مدیریت بحران استانداری تشکیل جلسه داد ضمن اشاره به اولویت‌های تولیدی در سطح استان بیان کرد: چند محور توسط صمت هدف‌گذاری و توصیه‌شده که یکی از آن‌ها تنوع کالاهای صادراتی تولیدی است.

وی بابیان اینکه تنوع کالاهای تولیدی به کشف بازارهای مختلف می‌انجامد، افزود: تسریع در رونق تولید و رفع مشکلات زیرساختی ازجمله دیگر اولویت‌های تولید گران است.

سرپرست صمت استان سمنان رفع مشکلات زیرساختی برای افزایش صادرات و گره‌گشایی از مشکلات بخش تولید و صنعت را دیگر اولویت استان درزمینهٔ توسعه صادرات دانست و ابراز کرد: وجود آمار دقیق در بحث صادرات کالا، برای تسریع در رونق تولید الزامی است.

تشنه دل با اشاره به اینکه تهیه سند توسعه صادرات از رویکردهای مهم اقتصادی برای رونق تولید محسوب می‌شود، بیان کرد: توسعه صادرات امری بین دستگاهی است که همه در آن نقش دارند.

به گزارش خبرنگار بازار در این نشست اعلام شد میزان تولید و صادرات محصولات کشاورزی در سال گذشته افزون بر ۲۰ میلیون دلار برای استان سمنان ارز آوری داشت که ۱۵ میلیون دلار آن از صادرات پسته بوده است.

کد خبر: ۲۳٬۴۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha