۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۹
افزایش هواپیماهای زمینگیر ایران ایر | ظلم سوداگران حمل‌ونقل هوایی؛ دست آنها را قطع می کنیم
وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد؛

افزایش هواپیماهای زمینگیر ایران ایر | ظلم سوداگران حمل‌ونقل هوایی؛ دست آنها را قطع می کنیم

بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ظلم که شاخ و دُم ندارد و با سوداگران حمل و نقل هوایی برخورد و دست آنها را قطع می کنیم گفت: بررسی تاسیس فرودگاه در ۲۷ شهر ساحلی آغاز شد.

بازار؛ گروه راه و مسکن: مهرداد بذرپاش در آیین تکریم از دست‌اندرکاران حج ۱۴۰۲ با بیان اینکه امروز کار ما بیشتر مداقه در صنعت هوانوردی به‌عنوان صنعت بزرگ و عظیم است گفت: همواره یکی از منتقدان حمل‌ونقل هوایی بودم و شاید از این صنعت روزانه بیشتر نقد شنیده می‌شود که یکی از منتقدان خود بنده هستم.

وی با توضیح اینکه صنعت هوانوردی یک صنعت فناورانه و مردم پایه است پس هر زمان که درباره این صنعت حرف می‌زنیم پای یک صنعت فناورانه در میان است تاکید کرد: ایران سالهای سال است که در مقابل شدیدترین تحریم‌ها در صنعت هوانوردی مقابله می‌کند. اما به خوبی می دانید که اولین اشتباه در صنعت هوانوردی آخرین اشتباه خواهد بود. پس تاکید ما این است که در صنعت هوانوردی ابتدا ایمنی مهم است و در راس امور قرار دارد.

او با اشاره به اینکه فعالان بخش هوانوردی در مرز دانش حرکت می‌کنند تصریح کرد: باید همه مردم بتوانند از حمل‌ونقل هوایی استفاده کنند، اما قضاوت را همه مردم درباره این بخش انجام می‌دهند. وقتی یک هواپیما با تاخیر مواجه می شود یا در خدمات‌رسانی وقفه‌ رخ می دهد درباره آن انتقاد و صحبت می شود.

همانطور که می دانید ۲۷ نقطه برای ایجاد شهر ساحلی در حال تصویب است بنابراین در حال بررسی هستیم که آیا تمام این شهرها نیازمند فرودگاه هستند یا خیر؟

بذرپاش با اشاره به اینکه پایه ارزیابی صنعت هوایی مردم هستند و لحظه‌ای آنرا رصد کرده و تحت تاثیر اخبار آن قرار می‌گیرند یادآوری کرد: همانطور که می دانید ۲۷ نقطه برای ایجاد شهر ساحلی در حال تصویب است بنابراین در حال بررسی هستیم که آیا تمام این شهرها نیازمند فرودگاه هستند یا خیر؟ چرا که نمی‌توانیم درباره توسعه یک زون صحبت کنیم اما صنعت هوایی و فرودگاه را نادیده بگیریم.

روزانه ۱۲۰۰ پرواز در کشور انجام می‌شود و بیش از ۵۰ هزار نفر به‌صورت مستقیم به مردم خدمات‌رسانی می‌کنند. پس تاکید می کنم که دست سوداگران حمل‌ونقل هوایی را قطع می‌کنیم چرا که ظلم همین است و ظلم که شاخ و دُم ندارد

او با انتقاد از اینکه ظلم همین است و شاخ و دُم ندارد تاکید کرد: روزانه ۱۲۰۰ پرواز در کشور انجام می‌شود و بیش از ۵۰ هزار نفر به‌صورت مستقیم به مردم خدمات‌رسانی می‌کنند. پس تاکید می کنم که دست سوداگران حمل‌ونقل هوایی را قطع می‌کنیم چرا که ظلم همین است و ظلم که شاخ و دُم ندارد.

بذرپاش تاکید کرد: توسعه ناوگان هوایی یکی از اولویت‌ها است و در حال حاضر تقاضا پنج برابر عرضه در حمل‌ونقل هوایی است. از این رو باید همه زیرساخت‌ها ارتقا یابد.

وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: مردم نظم را با سیستم فرودگاه مورد سنجش قرار می دهند شاید هم ارتباطی نداشته باشد اما این کار را می‌کنند. بنده به عنوان وزیر راه و شهرسازی از گزارش تاخیرات پروازها اذیت می‌شوم و آنرا پیگیری می‌کنم. البته خیلی از تاخیرات غیرقابل پیش بینی است و عوامل انسانی در آن دخالتی ندارند.

تعداد هواپیماهای زمینگیر ایران ایر به دلیل مشکلاتی افزایش یافته است و باید تعداد ناوگان فعال ایران‌ایر را افزایش دهیم

او با اشاره به اینکه امسال تعداد قابل توجهی به ناوگان هوایی اضافه می‌شود خاطر نشان کرد: تعداد هواپیماهای زمینگیر ایران ایر به دلیل مشکلاتی افزایش یافته است و باید تعداد ناوگان فعال ایران‌ایر را افزایش دهیم.

خدمات فرودگاهی در خارج با خدمات فرودگاهی در داخل کشور مقایسه می‌شود. حالا که وزیر راه و شهرسازی شده ام و مدام در سفر و بازدید هستم و مراجعاتی دارم این موارد را بهتر می بینم

وزیر راه و شهرسازی گفت: وقتی خدمات فرودگاهی ساده ارائه نکنیم،‌ مردم قضاوت می‌کنند. خدمات فرودگاهی در خارج با خدمات فرودگاهی در داخل کشور مقایسه می‌شود. حالا که وزیر راه و شهرسازی شده ام و مدام در سفر و بازدید هستم و مراجعاتی دارم این موارد را بهتر می بینم. حتی چندی پیش یکی از مسافران نجف درباره هوای گرم داخل کابین اعتراض داشت.

کد خبر: ۲۳۴٬۶۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • مهرداد IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
      1 0
      مهرداد بذر پاش رو همه خوب می‌شناسن
    • محمدرضا IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
      0 1
      سلام خسته نباشید لطفا راهنمایی کنید واسه ۲۸ صفر از تبریز به مشهد از کجا باید بلیط هواپیما بخریم پارسال که داده بودن واسه هیت مجبور شدیم چند برابر پول بدیم اونم با هزار واسطه آشنا به هر کی نمیدادند