۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۹
۱۰ میلیون تن کالا از استان بوشهر به ۴۲ کشور جهان صادر شد
در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

۱۰ میلیون تن کالا از استان بوشهر به ۴۲ کشور جهان صادر شد

بوشهر- محمدی زاده استاندار بوشهر از صادرات ۱۰ میلیون تن کالا به ارزش بیش از ۳.۷ میلیارد دلار از ابتدای سال جاری تاکنون از گمرکات استان بوشهر به ۴۲ کشور جهان خبر داد.

احمد محمدی زاده در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: افزایش ظرفیت تولیدات استان بوشهر در سال جاری از اولویت های استان است و در این مسیر نهایت توان خود را به کار می گیریم.

وی افزود: استان بوشهر علاوه بر نفت و گاز و پتروشیمی، تولیدات مهمی از قبیل محصولات کشاورزی و آبزیان و صنایع معدنی و ... دارد که در صورت پیدا کردن بازارهای هدف، درآمد ارزی بالایی خواهند داشت.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: تکمیل زنجیره ارزش تولیدات استان از اساسی ترین محورهای توسعه است که بویژه در زمینه آبزیان و خرما اقدامات مناسبی انجام شده است.

محمدی زاده بیان کرد: رونق صادرات از گمرکات استان مورد توجه و تاکید قرار دارد که البته تقویت صنایع فرآوری و بسته بندی و تقویت دیپلماسی اقتصادی پیش نیازهای این مهم است.

استاندار بوشهر از صادرات ۱۰ میلیون تن کالا به ارزش ۳.۷ میلیارد دلار از گمرکات استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر ۱۰ میلیون تن کالا به ارزش بیش از ۳ میلیارد و ۷۴۱ میلیون دلار از گمرکات استان بوشهر صادر شده است.

وی افزود: امسال تاکنون ۴۲ کشور جهان مقصد کالاهای تولیدی استان بوشهر بوده اند که چین و امارات و ترکیه و روسیه و هند و آفریقای جنوبی مهم‌ ترین مقاصد صادراتی استان بوشهر به شمار می روند.

محمدی زاده گفت: امسال تاکنون ۱۷۵ هزار تن کالا به ارزش بیش از ۶۵۰ میلیون دلار وارد گمرکات استان بوشهر شده است.

کد خبر: ۲۳۴٬۶۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha