۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۸
شروع بکار یک بانک و بیمه مشترک بین ایران و سوریه
وزیر اقتصاد خبر داد

شروع بکار یک بانک و بیمه مشترک بین ایران و سوریه

وزیر اقتصاد در پایان دیدار با الخلیل، وزیر اقتصاد و تجارت و الخطیب، وزیر ارتباطات و فناوری جمهوری سوریه از تاسیس و شروع بکار یک بانک و بیمه مشترک با شراکت طرف سوری بین دو کشور خبر داد.

به گزارش بازار، سید احسان خاندوزی که در پایان این دیدار در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت اظهار داشت: طی نزدیک به دو ماه و نیم اخیر و بعد از سفر مهم آقای رئیس جمهور به دمشق و توافقات کلیدی صورت گرفته در حوزه ارتقای روابط اقتصادی بین ایران و سوریه، پیشرفت‌های چشمگیری در نهاد سازی بین دو کشور رخ داد که شاید برای چندین سال، قفل بر آن باقی مانده بود و خوشبختانه بعد از سفر مذکور و استقبال گرم رئیس جمهور سوریه از ایشان، این قفل گشوده شد.

وی گفت: با توجه به اراده دو کشور برای افزایش تجارت و سرمایه گذاری بین ایران و سوریه، ما نیازمند این بودیم که تجار و سرمایه گذاران ایرانی بتوانند از خدمات بیمه‌ای در کشور سوریه به شکل ویژه‌ای استفاده کرده و همچنین از سهولت بیشتری در امر نقل و انتقالات مالی و بانکی در این کشور برخوردار شوند.

خاندوزی بیان داشت: خوشبختانه این دو اتفاق مبارک هم اکنون رخ داده است و من امروز رسما اعلام می‌کنم که ما شاهد به ثمر نشستن تلاش‌های صورت گرفته، هم در زمینه تأسیس یک شرکت بیمه مشترک با حضور کنسرسیومی از شرکت‌های بیمه ایرانی، و البته با شراکت طرف سوری و نیز تأسیس یک بانک مشترک به نسبت سهامداری ۶۰ درصد طرف ایرانی و ۴۰ درصد طرف سوری هستیم و امروز این دو نهاد جدید به عنوان دو موتور محرک سرمایه گذاری بین ایران و سوریه رسما مجوز فعالیت گرفته و شروع بکار کردند.

وی افزود: در این زمینه لازم است از تلاش‌های سفیر جمهوری اسلامی در دمشق و دستگاه‌های مرتبط در کشور مثل بانک مرکزی و نیز همکاران ما در وزارت اقتصاد بخاطر نقش مهمی که داشتند تشکر کنم.

وزیر اقتصاد گفت: امیدواریم با همکاری بیشتر دو کشور به ویژه در حوزه‌های مالیاتی و گمرکی و نیز سرمایه گذاری‌هایی که شرکت‌های ایرانی از این پس در سوریه انجام خواهند داد، شاهد این باشیم که فصل جدیدی از روابط و مناسبات اقتصادی بین دو کشور رقم بخورد.

خاندوزی ادامه داد: بازار سوریه چه در حوزه تجارت و چه سرمایه گذاری، بازار بسیار بکری است و فرصت بسیار عالی را در اختیار شرکت ها، تولید کنندگان، سرمایه گذاران و تجار ایرانی قرار میدهد. وی افزود: سهولت استفاده از فرصت‌های سرمایه گذاری و فرصت‌های تجارت در بازار سوریه با توجه به توافقات بعمل آمده، می‌تواند برای بسیاری از شرکت‌های ایرانی جذاب باشد، قدرت صادراتی و ارز آوری آن‌ها را افزایش داده و نفوذ آن‌ها را در کشورهای همسایه و منطقه بالا ببرد.

وزیر اقتصاد کشورمان یادآور شد: البته ما هم آماده پذیرش سرمایه گذاران و تجار و سوری برای فرصت‌هایی که که از نظر آن‌ها حذابیت دارد هستیم.

وی تأکید کرد: بنظر میرسد نهاد سازی حوزه مالی و بیمه ای، بعنوان مقدمه لازم و واجب برای پیشبرد اهداف تجاری و سرمایه گذاری، می‌تواند خبر خوبی برای فعالان اقتصادی ما به شمار بیاید.

کد خبر: ۲۳۴٬۵۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha