۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۷
صادرات علت افزایش قیمت تخم مرغ/ مسکن ۷۰ درصد گران شد
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران:

صادرات علت افزایش قیمت تخم مرغ/ مسکن ۷۰ درصد گران شد

تهران- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران با اشاره به اینکه صادرات علت افزایش قیمت تخم مرغ بوده است، گفت: مسکن ۷۰ درصد نسبت به سال قبل گران شد.

به گزارش خبرنگار بازار، حشمت الله عسگری عصر سه شنبه در جلسه تنظیم بازار که در استانداری تهران برگزار شد با اشاره به بررسی قیمت کالاهای اساسی اظهار داشت: قیمت برخی کالاها نسبت به ماه گذشته ثابت بوده و افزایش قیمت برخی اقلام همچون برنج خارجی نیز به سبب تخصیص ارز نیمایی بوده که سبب افزایش قیمت شده و با افزایش میزان واردات نیز قیمت متعادل تر می شود.

وی ادامه داد: در مورد روغن و شکر کمبود خاصی نداریم، البته در مورد شکر مقرر شد آن میزان شکر که با ارز ۴۲۰۰ تومانی تهیه شده عرضه شود و در ادامه با توجه به اینکه از این به بعد واردات شکر با ارز نیمایی صورت می گیرد، تغییر قیمت خواهیم داشت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران سپس در مورد افزایش میزان تولید مرغ عنوان کرد: در چند ماه گذشته تولیدکنندگان مرغ، جوجه ریزی زیادی داشتند، از همین رو میزان مرغ تولید شده بیشتر از مصرف بازار بود که مقرر شد شرکت پشتیبانی دام این میزان را خریداری و نگهداری کند تا در زمان کمبود از آنها استفاده شود.

عسگری سپس گفت: گوشت قرمز اعم از سبک و سنگین یعنی گوسفند و گوساله نیز کاهش قیمت داشته و قیمت مصوب گوشت مرغ نیز ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان بوده که پایین تر از قیمت مصوب و با قیمت ۱۲ هزار تومان عرضه می‌شود، به علاوه افزایش قیمت تخم مرغ نیز به سبب صادرات رخ داده است.

وی همچنین با اشاراه به افزایش قیمت مسکن تاکید کرد: وضعیت افزایش قیمت مسکن و اجاره بها به عنوان دغدغه مردم نیازمند اقدام ملی و هماهنگی سران سه قوه است تا تصمیم مناسبی گرفته شود چرا که هیچ معیاری برای افزایش قیمت در این زمینه وجود ندارد و همین امر سبب فشار بر اقشار آسیب پذیر می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران افزود: قیمت مسکن نسبت به سال گذشته ۶۰ تا ۷۰ درصد افزایش یافته که این امر چه برای دولت، مصرف‌کننده و حتی مشاورین املاک قابل پذیرش نیست، چراکه در توان مردم نیست و با توجه به شروع فصل جابجایی، این موضوع به وزیر صمت و تنظیم بازار کشور منعکس می‌شود تا با ورود دستگاه‌های نظارتی و دستگاه قضا اقدامات بازدارنده صورت گیرد.

کد خبر: ۲۳٬۴۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha