۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۸
مسیر تبریز استانبول را هوایی بریم یا زمینی؟

مسیر تبریز استانبول را هوایی بریم یا زمینی؟

سفر کردن جزو محبوب‌ترین اتفاقات هرکس در طول زندگی‌اش است؛ سفر چه داخلی باشد و چه خارجی فرقی ندارد، حتی سفر یک‌روزه نیز می‌توانید در حال و هوا و روحیه فرد تأثیر مثبتی داشته باشد.

به گزارش بازار، سفر کردن جزو محبوب‌ترین اتفاقات هرکس در طول زندگی‌اش است؛ سفر چه داخلی باشد و چه خارجی فرقی ندارد، حتی سفر یک‌روزه نیز می‌توانید در حال و هوا و روحیه فرد تأثیر مثبتی داشته باشد. در میان ایرانی‌ها سفر به کشور ترکیه در چندین سال اخیر طرفداران زیادی داشته است، مخصوصاً در میان شهرهای ترکیه می‌توان به استانبول اشاره کرد. استانبول شهری بی‌نظیر و رویایی است و به دلیل اروپایی- آسیایی بودن در میان گردشگران اهمیت خاصی دارد. علاوه بر جاهای دیدنی در این شهر تاریخی خیلی از مسافران برای خرید راهی استانبول می‌شوند و انواع مارک‌های جهانی را در این شهر خریداری می‌کنند. در این متن قصد داریم راه‌های دسترسی به شهر استانبول را از شهر زیبای تبریز بررسی کنیم.

سفر از مبدأ تبریز به استانبول

شهر تبریز در کشورمان جزو کلان‌شهرهای مشهور بوده و به دلیل محل قرارگیری خوب آن در کشور دسترسی به کشورهای همسایه از سمت شمال و شمال غربی آسان است. همان‌طور که می‌دانید، یکی از این کشورها ترکیه بوده و در طول سال مسافران زیادی عازم این کشور می‌شوند. استانبول جزو شهرهای پررفت‌وآمد است و حالا می‌خواهیم در مورد پرواز تبریز استانبول و پرواز استانبول به تبریز را بگوییم که هم از طریق هوایی و هم زمینی امکان‌پذیر است و ما نیز در ادامه متن به مزایا و معایب هریک از این روش‌ها خواهیم پرداخت. همواره انتخاب روش‌ مناسب برای سفر از اهمیت زیادی برخوردار است و با تحقیق و پرس‌وجو می‌توانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

هدف از سفر به استانبول

در همین ابتدا بهتر است هدفتان را از این سفر مشخص کنید؛ سفر به استانبول با اهداف تفریحی، تجارت، گردشگری و خرید انجام می‌گیرد و در تمامی فصل‌های سال مسافر دارد. مورد دیگر تعداد روزهایی که قرار است در استانبول سپری کنید و اینکه چند روز فرصت سفر دارید، باید همه این جوانب را در نظر بگیرید، سپس با انتخاب روش درست سفر خودتان را آغاز کنید. در این میان، خیلی از ایرانی‌ها دوست دارند در طول سال حتماً از استانبول بازدید کنند که در میان سایر شهرها تبریزی‌ها علاقه زیادی به استانبول دارند و به عنوان مقصد مناسبی برای سفر می‌دانند. یکی از نکات جالب سفر ایرانی‌ها به ترکیه این است که این سفر نیازی به ویزا ندارد و هزینه این سفر نیز نسبت به سایر کشورهای خارجی ارزان‌تر است. حال به موضوع متن برمی‌گردیم و روش‌های دسترسی به استانبول را از شهر تبریز مورد بررسی قرار می‌دهیم:

از روش‌های سفر به استانبول می‌توان به سفر زمینی اشاره کرد که هم از طریق اتوبوس و هم از طریق قطار و ماشین شخصی انجام می‌گیرد. برای رفتن به ترکیه از طریق مرز زمینی می‌توانید از مرزهای بازرگان، رازی و سرو اقدام کنید که در میان این سه مورد، مرز بازرگان رفت‌وآمد و محبوبیت زیادی دارد. همچنین این مرز به‌صورت ۲۴ ساعته فعالیت دارد اما مرزهای دیگر ساعت کاری مشخصی دارند.

سفر با هواپیما از تبریز به استانبول

از راه‌های آسان برای سفر به استانبول می‌توان به سفر با هواپیما اشاره کرد. پرواز تبریز استانبول طرفداران زیادی دارد و مسافران در اسرع وقت و بازه زمانی حدوداً دو ساعته به استانبول می‌رسند. برای این مسیر از فرودگاه تبریز روزانه چندین بار پرواز وجود دارد؛ این پروازها هر ساعتی از شبانه‌روز انجام می‌گیرند و شما نیز با توجه به برنامه سفرتان و هر طور که مایل باشید، با خیال راحت می‌توانید نسبت به خرید بلیط هواپیما اقدام کنید. چندین ایرلاین مشهور در این مسیر فعالیت دارند که عبارت‌اند از ترکیش ایرلاین، ایران ایرتور و ایران ایر. نوع ایرلاین و ساعت پرواز در نرخ بلیط تبریز استانبول نقش داشته و مسافران می‌توانند با ورود به سایت‌های اینترنتی خرید بلیط مانند سفرمارکت چندین مورد را بررسی کرده و بلیط خود را نهایی کنند. البته لازم به ذکر است که سفر هوایی و قیمت بلیط هواپیما برای این سفر نسبت به سایر وسایل نقلیه زیاد است، ولی می‌توان گفت همین هزینه ارزش سفر راحت را دارد، بی‌شک بهترین و موردپسندترین روش همین مورد بوده و مسافران بی‌دردسر می‌توانند سفر خوشی را برای خود و خانواده‌شان رقم بزنند.

مسیر تبریز استانبول را هوایی بریم یا زمینی؟

سفر با اتوبوس از تبریز به استانبول

همه‌روزه اتوبوس‌های زیادی از شهر تبریز عازم شهر استانبول می‌شوند و این روش هزینه کمتری نسبت به سایر وسایل نقلیه دارد، همچنین تعداد مسافران زیادی را جابجا می‌کند. البته توجه داشته باشید که در سفر با اتوبوس باید به زمان‌بر بودن آن سفر اشاره کرد و باید تعداد روز بیشتری را در راه سپری کنید. همچنین مورد دیگر اینکه، در سفر با اتوبوس در مرز حدوداً یک الی سه ساعت معطلی خواهید داشت، مخصوصاً روزهایی که اوج مسافرت است، مانند ایام تعطیلات و روزهای خاص عید و تابستان تردد در مرز زیاد می‌شود. اما از نکات مثبت این روش عبور از چندین شهر ترکیه در طول مسیر است که بازدید از آن‌ها برایتان خوشایند خواهد بود.

سفر با قطار از تبریز به استانبول

مورد دیگر برای سفر زمینی خرید بلیط قطار است. در رابطه با قطار می‌توان گفت همواره یکی از بهترین وسیله‌های نقلیه محسوب می‌شود. در سفر با قطار امنیت، ارزانی و امکان استراحت جزو مزیت‌های آن به شمار می‌رود. با توجه به اینکه در سفر با قطار می‌توانید راحتی بیشتری را تجربه کنید، خیلی‌ها دوست دارند سفرشان را با قطار انجام دهند. البته لازم به ذکر است که از تبریز به استانبول قطار مستقیم وجود ندارد و از دو طریق می‌توانید با قطار سفر کنید؛ روش اول سفر به آنکارا از طریق قطار تهران- آنکارا است که در تبریز سوار شوید، سپس به استانبول دسترسی داشته باشید یا اینکه از طریق قطار تبریز- وان به شهر وان رفته و سپس به استانبول بروید. همین مورد که قطار مستقیم از تبریز به استانبول وجود ندارد را می‌توان جزو معایب این سفر دانست.

مسیر تبریز استانبول را هوایی بریم یا زمینی؟

سفر با ماشین شخصی از تبریز به استانبول

مورد آخر برای سفر زمینی به استانبول سفر با ماشین شخصی است که از درب منزل سوار ماشین خودتان شوید و راه استانبول را پیش بگیرید. البته که این روش سختی‌ها و گرفتاری‌های زیادی داشته و آسایش کمتری را تجربه خواهید کرد، اما بازهم ممکن است در میان مسافران برخی از افراد باشند که دوست دارند با ماشین شخصی سفر کنند. در سفر با خودروی شخصی ممکن است هزینه سوخت و عوارض زیاد باشد و هزینه سفرتان بالا برود. همچنین نشناختن مسیر، معطلی در کاتوپاژ پلاک و گرفتن گواهینامه بین‌المللی، معطلی در مرز از دیگر نکات سخت در هنگام سفر با ماشین شخصی به کشور دیگر است.

حال نوبت به معرفی سفر هوایی به شهر استانبول می‌رسد، بعد از اینکه شرایط سفر زمینی را مطالعه کردید، با خیال راحت می‌توانید نسبت به انتخاب وسایل نقلیه و خرید بلیط و آغاز سفرتان اقدام کنید.

نتیجه گیری

برای سفر به استانبول از شهر تبریز می‌توانید از چندین وسیله نقلیه استفاده کنید. اگر بخواهیم به عنوان نتیجه‌گیری در رابطه با ارجحیت سفر به استانبول به صورت هوایی یا زمینی بگوییم؛ در حالت کلی به طور یقین نمی‌توان گفت کدام روش بهترین مورد است، زیرا به شرایط و بودجه مسافران برمی‌گردد که می‌توانند با بررسی تمام جوانب و انتخاب وسیله خوب سفری ایده آل را تجربه کنند. اما در میان وسایل نقلیه ذکرشده انتخاب هواپیما آسایش زیادی دارد و سفری کوتاه‌مدت و به‌یادماندنی همراه با آسایش را تجربه خواهید کرد.

کد خبر: ۲۳۴٬۵۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • حسن IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
      1 1
      بهترین راه اینه که هم وطنان یک روز در تبریز بمانند و استراحت بکنند و صبح زود بروند مرز رازی که ۲ ساعت با ماشی شخصی راه است ماشین رو در پارکینک مرز راز ی بزارند و به شهر وان بروند و از آنجا با هواپیما به استاتبول یا آنتالیا و یا ازمیر بروند.بلیط وان با استانیول رو هم میتوانند از تبریز بگبرید