۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۱
پرداخت ۵۰ درصد مطالبات گندم کاران

پرداخت ۵۰ درصد مطالبات گندم کاران

تا نهم مردادماه جاری خرید تضمینی گندم از مرز ۸ میلیون و ۳۲۳ هزار تن عبور کرده و ۵۰ درصد مطالبات گندمکاران هم پرداخت شده است.

به گزاش بازار، عطاالله هاشمی مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با اشاره به اینکه خرید تضمینی گندم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است افزود:از ۱۲۴ همت مطالبات کشاورزان، ۶۲ همت پرداخت شده است.

در حالی مطالبات گندم کاران بطور کامل تسویه نشده که طبق قانون ۲۴ ساعت پس از تحویل گندم باید بهای آن پرداخت شود.

تعهدات پرداختی مطالبات گندم کاران بر عهده سازمان برنامه وبودجه است و امانی معاون فنی این سازمان می‌گوید در مقایسه با سال گذشته ۱۵ همت بیشتر پرداخت کردیم آن هم در حالیکه منابع خرید تضمینی که هدفمندی یارانه هاست کاهش تعهد دارد.

مانی افزود: تاکنون ۶۵ درصد عددی که باید از منابع خرید تضمینی وصول می‌کردیم محقق شده، اما با این حال در مقایسه با سال گذشته ۱۵ درصد پرداختی بیشتر مطالبات را داشته ایم.

کمتر از ۲ ماه دیگر فصل زراعی جدید شروع می‌شود و کشاورزان همچنان در انتظار وصول مطالبات برای برنامه ریزی تولید جدید هستند.

احمدی کارشناس اقتصاد کشاورزی می‌گوید: تا همین الان هم پرداخت مطالبات گندم کاران دیر شده و از دولت انتظار می‌ورد طبق تبصره ۳ اصلاحیه قانون تضمین خرید مصحولات کشاورزی در سال ۱۳۸۳, نسبت به پرداخت دیرکرد پول کشاورزان اقدام کند.

رئیس جمهور در آخرین جلسه هیات دولت بر نحوه پرداخت و تسریع مطالبات گندمکاران تاکید کرد.

کد خبر: ۲۳۴٬۵۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 6
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
      8 0
      سلام ۵۰ درصد مطالبات گندم به چه کسانی داده شده است پس چرا به ما نرسیده ؟فکر میکنم همش دروغ است.
    • IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
      2 1
      من نانوا گناه نکردم که دارم دست زن بچه شما نان میدم تو گرما پای تنور عرق میریزم وگرنه قبل از اینکه نانوایی دوم را بسازم مغازه ام سفره خانه بود و خیلی بیشتر سود داشت اگر دولت بیشتر از این نانوایی ها رو جریمه و پلمب بکنه نانوایی ها بسته و سفره خانه میشه چون قیلون دادن به دست دختر و زن بچه مردم بیشتر از نان دادن سود داره دولت نان وا رامحکوم کرده نان را بدون سود حتی همراه با ضرر به دست مردم بدیم آخرش هم دزد و کلاه بردار میشیم به( اسم فروش آرد در حالیکه قیمت آرد بازار دولتی و آزاد یکی شده و دیگه اصلا سودی ندارد ) خود صدا سیما بیاد گذارش درست می‌کنه از تخلف نانوا یی ها در حالی که قنادی ها کیک تولد را با سینی سنگین چوبی و شیرینی را با جعبه مقوایی رو ترازو حساب میکند تخته چوب و کاغذ بازیافتی را به قیمت شیرینی تر میفرستد چرا به قنادی ها گیر نمی‌دن اصلا تا به حال متوجه این موضوع قنادی ها شدین حساب کردین روزی چند ۱۰میلیون فقط جعبه را به قیمت شیرینی میفروشند ؟؟؟
    • ابراهیم IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
      3 0
      ما 19م تیرماه گندم رو تحویل سیلو دادیم و تا الان هزار تومن به حسابمون واریز نشده. اینها همه اش دروغه
      • IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۴
        3 0
        سلام چرا وقتی میریم جهاد گندم بذری بخریم باید پول نقد بدیم ولی الان ما یک ماه گندم تحویل دادیم هیچ خبری ازپول نیست ولی وقتی مسولین میان پشت تریبون میگن ما ازکشاورز حمایت می کنیم حمایتشون پیش کش خودشون پول زحمت کشیدن مون بدن که قرض مردم دورمون گرفته
    • یعقوب IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
      3 0
      روزی از دست شماها خالص میشیم معامله شما با ما کشاورزا حرامه گندم مارو بردید نسیه و با قیمت دلخواه خودتون ...
    • ناشناس IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
      1 0
      انگار میخان صدقه بدن اول مرداد گندم تحویل دادیم با این همه بهی هنوز هیچ خبری از پول گندم نیست مفت خریدن . باید دیوان عدالت شکایت کنیم و سود این مدت رو ازشون گرفت