۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۶
بهترین بازار برای سرمایه گذاری در بلندمدت کدام بازار است؟

بهترین بازار برای سرمایه گذاری در بلندمدت کدام بازار است؟

سپرده‌گذاری در بانک، خرید املاک و مستغلات، طلا، ارز و سکه از روش‌های سرمایه‌گذاری در بلندمدت هستند.

به گزارش بازار، سپرده‌گذاری در بانک، خرید املاک و مستغلات، طلا، ارز و سکه از روش‌های سرمایه‌گذاری در بلندمدت هستند. بورس نیز یکی از بهترین بازارها برای سرمایه‌گذاری بلندمدت است که فرد می‌تواند در بازه‌های زمانی متفاوت، بازدهی خوبی را از این بازار کسب کند.

سرمایه گذاری بلندمدت به طور معمول می‌تواند چند سال یا حتی چند دهه به‌طول بینجامد. در این نوع از سرمایه‌گذاری فرد یا سازمان با اختصاص بخشی از سرمایه‌ خود در دارایی‌هایی که پتانسیل رشد دارند، به دنبال افزایش سرمایه یا حفظ ارزش آن هستند. این شیوه‌ی به‌کارگیری سرمایه مزایای مختلفی دارد که در این مقاله به آن‌ها می‌پردازیم. همچنین خواهید دید که بهترین گزینه‌ها برای این روش چه مواردی هستند.

چرا سرمایه گذاری بلندمدت؟

پیش از هر چیزی بهتر است ابتدا نگاهی به مزیت‌ها و اهمیت سرمایه‌گذاری بلندمدت نسبت به معاملات کوتاه‌مدت داشته باشیم:

  • پتانسیل برای بازدهی بیشتر: با داشتن یک استراتژی خوب، می‌توانید به واسطه‌ سودهای ترکیبی و رشد ارزش دارایی‌ها و سهام خود، سود بیشتری کسب کنید.

  • ریسک کم‌تر: به دلیل وجود نوسان در کوتاه‌مدت، استراتژی‌های بلندمدت برای کسب سود، ریسک کم‌تری را به همراه دارند.

  • کاهش هزینه‌ها: با انجام مداوم معاملات طلا، بورس، خرید زمین و ... مجبور به پرداخت کارمزدهای زیاد، عوارض و ... خواهید بود.

  • امکان بازیابی ضررها: در این شیوه شما در بازه‌های کوتاه مجبور به فروش دارایی نخواهید بود. در حالی که در سرمایه‌گذاری‌های کوتاه‌مدت ممکن است گاهی در ضرر مجبور به فروش و وارد شدن به یک معامله‌ جدید شوید.

  • ثبات و تصمیم‌گیری بهتر: در این شیوه‌ معامله خبری از تصمیمات احساسی نبوده و می‌توانید با صرف زمان و تحقیق، بررسی‌های فاندامنتالی، بهترین تصمیم را بگیرید.

نکات مهم در سرمایه‌گذاری بلندمدت

برای داشتن یک سرمایه‌گذاری بلندمدت ایده‌آل به نکاتی که در ادامه آورده‌ایم توجه کنید:

  • اهداف خود را تعیین کنید: هدفتان چیست؟ چه سودی در نظر دارید و تا چه زمانی می‌خواهید به آن برسید؟

  • دارایی‌های متنوع را در سبد خود داشته باشید: داشتن یک پرتفوی متنوع اصلی مهم در کاهش ریسک است.

  • تحقیق کنید و یاد بگیرید: برای انتخاب بهترین دارایی‌ها برای سرمایه گذاری بلندمدت درباره‌ بازارهای مالی مختلف مطالعه و تحقیق کنید.

  • میزان ریسک‌پذیری خود را بشناسید: حد ریسک خود را تعیین کرده و سبد خود با دارایی‌های کم ریسک و پر ریسک متعادل کنید.

  • به حوزه‌ای که شناختی از آن ندارید وارد نشوید.

  • از نوسانات کوتاه‌مدت نترسید.

معرفی ۵ سرمایه گذاری بلندمدت

بازارها و دارایی‌های مختلفی وجود دارند که در بلندمدت می‌توانند سود خوبی عایدتان کنند. برخی از این موارد را در ادامه به اختصار معرفی کرده‌ایم. توجه کنید که ورود به هر یک از این بازارها مستلزم مطالعه و بررسی، خرید در موقعیت مناسب و برنامه‌ریزی برای خروج به‌موقع است.

بهترین بازار برای سرمایه گذاری در بلندمدت کدام بازار است؟

خرید ملک و مسکن

خرید املاک و مستغلات یکی از شیوه‌های محبوب سرمایه گذاری بلندمدت در ایران است. قیمت زمین و خانه با تورم رشد کرده و می‌تواند سود خوبی را در بلندمدت عاید سرمایه‌گذار کند. سود خوب در کنار کاهش ریسک، یکی از مزایای خرید مسکن برای سرمایه‌گذار است. از طرفی با خرید خانه یا مغازه می‌توانید با اجاره دادن آن درآمد کسب کنید. این درآمد می‌تواند نقدینگی ماهانه‌ ایده‌آلی را برایتان فراهم کند. همچنین می‌توانید مبالغ رهن و اجاره را در بازارهای دیگر وارد کرده و سود مرکب کسب کنید. وارد شدن به این بازار برای افراد با سرمایه‌ کم امکان‌پذیر نیست. نقدشوندگی پایین به ویژه در دوران رکود از دیگر معایب خرید املاک و مستقلات است.

سرمایه گذاری در بازار ارز

بازار ارز یکی از بازارهای جذاب برای سرمایه‌گذاران ایرانی‌ است. کاهش ارزش پول ملی سبب شده تا خرید و نگهداری ارزهای مختلف هم‌چون دلار، یورو و ... انتخابی منطقی به نظر برسد. البته وارد شدن به این بازار همواره کار ساده‌ای نیست؛ از جمله دلایل این موضوع می‌توان به نوسانات زیاد، تاثیرپذیری زیاد از تحولات سیاسی و اقتصادی داخل و خارج از کشور و ... اشاره کرد. ارزهایی هم‌چون دلار، نقدشوندگی بالایی داشته و این ویژگی آن را به انتخاب اول سرمایه‌گذاران بسیاری بدل کرده است.

خرید طلا و سکه

طلا از جمله دارایی‌های محبوب برای حفظ ارزش سرمایه و کسب سود در جهان است. در کشور ما نیز نه تنها سرمایه‌گذاران بزرگ، بلکه خریداران خرد نیز به خرید طلا به عنوان راهی برای حفظ ارزش دارایی‌هایشان نگاه می‌کنند. برای خرید طلا در ایران باید به دو پارامتر مهم نرخ طلا به دلار و نرخ دلار به ریال توجه داشته باشید. اگر خرید طلا را به عنوان سرمایه گذاری انتخاب می‌کنید، بهتر است به سراغ طلای دست‌دوم و بدون اجرت، سکه یا شمش باشید. طلا مثل ملک استهلاک ندارد و نقدشوندگی خوبی دارد.

سرمایه گذاری در بورس

خرید سهام نسبت به مواردی که در بالا معرفی کردیم، ریسک بیشتری دارد؛ به ویژه در کشور ما که شرایط سیاسی و اقتصادی مختلف می‌توانند نوسانات قابل‌توجهی به ارزش سهام تحمیل کنند. در سال‌های گذشته سرمایه‌گذاران بسیاری توانسته‌اند سود قابل‌توجهی را از بازار سهام کسب کنند. در مقابل افراد بسیاری نیز سرمایه‌های فراوانی را در این بازار از دست داده‌اند. ورود به این بازار بدون داشتن دانش تحلیل بنیادی و تکنیکال، دلیل عمده‌ ضرردهی اغلب سرمایه‌گذاران در این بازار بوده است. عدم نیاز به سرمایه‌ زیاد، امکان ایجاد سبد، کاهش ریسک و معافیت مالیاتی برخی از مزایای این نوع سرمایه گذاری بلندمدت هستند.

سرمایه گذاری در بانک

شاید در سال‌های دور سپرده‌گذاری در بانک‌ها می‌توانست انتخابی مناسب برای کسب سود تلقی شود؛ اما در شرایط فعلی و با افزایش روزافزون نرخ تورم، خواب سرمایه در بانک گزینه‌ معقولی به نظر نمی‌رسد. از طرفی به‌طور معمول تنها به سپرده‌های بلندمدت در بانک‌ها سود قابل‌توجهی اختصاص داده می‌شود؛ در حالی که مسدود شدن دارایی برای یک تا پنج سال می‌توانند ارزش دارایی‌تان را تا حد زیادی کاهش دهد.

بهترین بازار برای سرمایه گذاری در بلندمدت کدام بازار است؟

بهترین سرمایه گذاری بلندمدت کدام است؟

انتخاب بهترین مورد از میان گزینه‌هایی که معرفی شد، باید با توجه به عوامل زیر انجام شود:

  • میزان سرمایه شما

  • مدت زمان مورد نظر برای سرمایه‌گذاری

  • سود مورد انتظار

  • میزان ریسک‌پذیری

  • اهمیت نقدشوندگی برای شما

  • دانش و مهارت در معامله

انتخاب نوع سرمایه‌گذاری بلند مدت تنها قدم اول راهتان است. مطالعه و افزایش دانش در این حوزه می‌تواند ضامن کسب سود و کاهش ریسک در معاملاتتان باشد. برای مثال اگر سرمایه گذاری در بورس را انتخاب می‌کنید، بهتر است به کمک تیم‌های متخصصی هم‌چون enigma.ir ، دانش لازم در زمینه‌ تحلیل بنیادی سهم‌ها را کسب کنید.

کد خبر: ۲۳۴٬۴۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha