۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۶
تخصیص اعتبار برای انتقال آب با لوله به مزارع کشاورزان سیستان و بلوچستان
معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی:

تخصیص اعتبار برای انتقال آب با لوله به مزارع کشاورزان سیستان و بلوچستان

زرآباد- معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت:ردیف اعتباری ویژه ای از محل مولدسازی و بودجه کشور برای انتقال آب با لوله به مزارع کشاورزی این استان پیش بینی شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، صفدر نیازی در بازدید از طرح‌های بخش کشاورزی شهرستان زرآباد در جنوب سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: با توجه به خشکسالی‌ های پیاپی و کمبود نزولات آسمانی در کشور به ویژه استان سیستان و بلوچستان این معاونت با اجرای روش هایی همچون آبیاری نوین و اجرای روش انتقال آب لوله آب به مزارع کشاورزی در مناطق مورد نیاز به دنبال راهی موثر برای مدیریت بهینه مصرف آب به عنوان ضامنی برای تحول و پیشرفت در بخش کشاورزی است.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: اجرای سامانه های آبیاری تحت فشار در مناطق گرمسیری نظیر سیستان و بلوچستان با توجه به محدودیت آب های جاری و کمبود نزولات آسمانی از اولویت های وزارت جهاد کشاورزی است به طوریکه با حمایت از این بخش و تقبل ۸۵ درصدی راه اندازی سامانه های آبیاری نوین در مزارع کشاورزی به دنبال بالا رفتن راندمان بخش کشاورزی و افزایش محصول است.

وی ارتقای راندمان آبیاری و ارتقای بهره بری بخش کشاورزی با اجرای طرح انتقال آب به مزارع را از مهمترین وظایف معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد و بیان کرد: رویکرد وزارت جهاد کشاورزی توسعه سامانه‌ های نوین آبیاری موضعی به دلیل تبخیر کمتر و راندمان و بهره‌ وری بالاتر است.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: با توجه به نوع بارش های مونسون در سیستان و بلوچستان که در یک بازده زمانی کوتاه شاهد بارندگی شدید هستیم این معاونت ایجاد هوتک ها برای تامین آب مورد نیاز کشاورزی منطقه را در کنار اجرای روش های نوین آبیاری در دستور کار قرار داده است.

نیازی تصریح کرد: همچنین این معاونت به منظور تامین آب مورد نیاز کشاورزان گرامی این استان ردیف اعتباری ویژه ای را از محل مولد سازی و بودجه کشور برای انتقال آب با لوله به مزارع کشاورزی این استان پیش بینی کرده است.

وی با اشاره به ظرفیت های بخش کشاورزی زرآباد سیستان و بلوچستان گفت: این منطقه با شرایط اقلیمی مناسب و خاک حاصلحیز از بهترین مناطق مستعد بخش کشاورزی این استان در تولید محصولات گرمسیری به شمار می رود.

کد خبر: ۲۳۴٬۴۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha