۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۸
جزییات کامل از تهاتر ایران و عراق

جزییات کامل از تهاتر ایران و عراق

رئیس هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی ایران گفت: توافق شد که در ازای صادرات گاز؛ روزانه حدود ۳۰ هزار بشکه نفت‌خام فوق‌سنگین و ۷۰ هزار بشکه مازوت عراق تحویل ایران شود.

به گزارش بازار، سیدحمید حسینی بیان داشت: در مقطعی توافق شده بود که در قبال همکاری‌های که ایران با عمان داشته و زندانی‌های اروپایی آزاد شده بود ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار منابع ایران در عراق آزاد شود که این هم با کارشکنی مواجه شد و فقط بخشی از بدهی گازی ترکمنستان تسویه و بخشی به حجاج پرداخت شد و بقیه وجوه آزاد نشد.

همین باعث شد در صادرات برق و گاز ایران به عراق اخلال ایجاد شود و متعاقب آن فشارهای زیادی از طرف دولت، رسانه‌ها و احزاب سیاسی عراق به امریکا وارد شد مبنی براینکه اوضاع برق عراق به علت کاهش صادرات گاز ایران بحرانی شده و حدود ۵ هزار مگاوات نیروگاه از مدار خارج شده است، به طوری که با توجه به شدت گرمای هوا زندگی برای مردم غیرقابل تحمل شده است.

در نتیجه این واکنش‌ها امریکا اجازه داد بدهی برقی عراق به ایران به مدت ۱۲۰ روز به بانک‌های غیرعراقی واریز شود از این طریق سعی کرد بخشی از مشکل را حل کند.

کد خبر: ۲۳۴٬۴۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha