۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴
افزایش قیمت نفت طی نیمه دوم سال جاری میلادی در پی کاهش شدید تولید اوپک
جی پی مورگان پیش بینی کرد

افزایش قیمت نفت طی نیمه دوم سال جاری میلادی در پی کاهش شدید تولید اوپک

در پی تصمیم عربستان سعودی و دیگر اعضای اوپک برای کاهش تولید نفت، زنجیره تامین نفتی جهان با اختلال مواجه شده که گمان می رود این موضوع طی ماه های آتی منجر به افزایش قیمت در بازارهای جهانی شود.

به گزارش خبرنگار بازار، در پی تصمیم عربستان سعودی و دیگر اعضای اوپک برای کاهش تولید نفت، زنجیره تامین نفتی جهان با اختلال مواجه شده که گمان می رود این موضوع طی ماه های آتی منجر به افزایش قیمت در بازارهای جهانی شود.

هلدینگ بزرگ بانکی «جی پی مورگان» در تازه ترین گزارش تحلیل خود از بازار نفت تاکید کرده است که کاهش تولید نفت از سوی اوپک منجر به کاهش ذخایر نفتی و منابع سوختی در جهان شده و این موضوع می تواندعلاوه بر قیمت نفت، بر ارزش و تقاضای دلار آمریکا نیز تاثیر بگذارد. چراکه با توجه به تحزیم های وضع شده علیه روسیه، این کشور نفت خود را با روبل و نه دلار به فروش می رساند.

کریستوفر هاینز تحلیلگر ارشد بازار نفت در خصوص پیش بینی های مربوط به این بازار گفت: انتظار می رود روند قیمت ها تا پایان ماه آگوست همچنان صعودی باشد. ما شاهد نضعیف زنجیره تامین هستیم و کاهش تولید نفت عربستان سعودی نیز این وضعیت را تسریع می کند.

لازم به ذکر است هر دو سازمان مرتبط با نفت یعنی اوپک و آژانس بین المللی انرژی پیش بینی کرده اند که میزان تقاضا برای نفت از عرضه آن طی ماه های آتی بیشتر خواهد شد. همین موضوع منجر به کسری ۴۰۰ الی ۵۰۰ هزار بشکه ای نفت در روز برای نیمه دوم سال جاری میلادی خواهد شد.

از سوی دیگر، افزایش بهای نفت از جمله افزایش میزان تورم و قیمت مصرف کننده محصولات در کشورهای صنعتی به ویژه ایالات متحده، چین و ژاپن خواهد شد که وقوع چنین رخدادی می تواند منجر به افزایش احتمال شکل گیری رکود در بازارهای جهانی شود.

کد خبر: ۲۳۴٬۴۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha