۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۸
۵۵ میلیون قطعه جوجه یک روزه گوشتی در مازندران تولید شد
سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران:

۵۵ میلیون قطعه جوجه یک روزه گوشتی در مازندران تولید شد

ساری- عباس زاده، سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران از تولید ۵۵ میلیون قطعه جوجه یک روزه گوشتی در استان خبر داد.

محمدمهدی عباس زاده در گفتگو با خبرنگار بازار به جوجه ریزی مرغ گوشتی و تولید گوشت مرغ استان در تیرماه امسال اشاره کرد و افزود: تیرماه امسال ۱۴ میلیون و ۹۲۲ هزار و ۷۹۰ قطعه در واحدهای مرغ گوشتی استان جوجه ریزی شد که پیش‌بینی می‌شود ۲۷.۵ هزار تن گوشت مرغ آماده طبخ تولید شود.

وی با بیان اینکه در شهرستان‌های ساری، آمل و قائم‌شهر بیشترین میزان جوجه ریزی در واحدهای مرغ گوشتی انجام شد، گفت: شهرستان ساری با دو میلیون و ۴۳۲ هزار و ۸۳۹ قطعه رتبه نخست، آمل با دو میلیون و ۶۹ هزار و ۳۶۰ قطعه رتبه دوم و قائمشهر با یک میلیون و ۵۶۰ هزار و ۶۷۰ قطعه رتبه سوم میزان جوجه ریزی را در تیرماه امسال داشتند.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران اظهار کرد: آمار جوجه‌ریزی گوشتی در تیرماه به ترتیب هفته اول با ۳.۸ میلیون قطعه، هفته دوم با ۳.۶ میلیون قطعه، هفته سوم با ۳.۴ میلیون قطعه و هفته چهارم به تعداد ۴.۱ میلیون قطعه می باشد.

عباس‌زاده خاطرنشان کرد: از میزان جوجه‌ریزی‌های انجام شده سویه راس با تعداد ۹.۹ میلیون قطعه رتبه اول، سویه آرین با تعداد جوجه ریزی ۳.۲ میلیون قطعه رتبه دوم، سویه آربراکرز (آپلاس) با تعداد جوجه ریزی ۰.۹۴ میلیون قطعه رتبه سوم و سویه کاب با تعداد جوجه ریزی ۰.۸ میلیون قطعه رتبه چهارم را دارد.

وی اضافه کرد: تعداد جوجه یکروزه گوشتی تولیدی توسط کارخانجات جوجه کشی استان به میزان ۵۵.۲ میلیون قطعه و تعداد جوجه یک روزه گوشتی تولیدی مزارع مرغ مادر گوشتی استان با ثبت سامانه سماصط ۲۸.۲ میلیون قطعه است.

کد خبر: ۲۳۴٬۴۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha