۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۹
سرمایه گذاری سنگین عربستان در سومین شرکت استخراج فلزات جهان
المانیتور خبر داد

سرمایه گذاری سنگین عربستان در سومین شرکت استخراج فلزات جهان

خبرگزاری المانیتور از امضای قرارداد همکاری مشترک میان دو شرکت «معادن» عربستان سعودی و فلزات اساسی «ویل» (VBM) برزیل برای تاسیس یک شرکت استخراج معادن مشترک به نام «مناره» خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، سایت تحلیلی المانیتور از امضای قرارداد همکاری مشترک میان دو شرکت «معادن» عربستان سعودی و فلزات اساسی «ویل» (VBM) برزیل برای تاسیس یک شرکت استخراج معادن مشترک به نام «مناره» خبر داد.

بر اساس این قرارداد، ۱۰ درصد از سهام شرکت ویل که بزرگترین واحد فعال استخراج معادن فلزات در برزیل محسوب می شود، به شرکت المعادن عربستان واگذار شده تا پای عربستان سعودی به بازار پر رونق معادن آمریکای لاتین باز شود.

گفته می شود درآمد سالانه شرکت ویل بیش از ۲۶ میلیارد دلار بوده و شرکت المعادن عربستان اکنون بزرگترین سهامدار خارجی این شرکت برزیلی به حساب می آید. همچنین، شرکت آمریکایی «انجین» نیز ۳ درصد سهام ویل را در اختیار داشته که پس از عربستان سعودی در رتبه دوم سهامداران خارجی ویل قرار گرفته است.

«رابرت ویلت» مدیرعامل شرکت مناره در خصوص اهمیت این قرارداد مشترک گفت: سرمایه گذاری شرکت معادن مناره در شرکت فلزات اساسی ویل، بزرگترین سرمایه گذاری ما در بخش معادن جهانی محسوب می شود.

لازم به ذکر است، شرکت ویل سومین شرکت بزرگ استخراج دو فلز مهم نیکل و مس در جهان محسوب می شود که با توجه به فعالیت گسترده شعبات این شرکت برزیلی در کشورهایی چون کانادا و اندونزی، پای شرکت سرمایه گذار عربستانی نیز به بازار فلزات این کشورها باز خواهد شد.

گفته می شود مذاکرات انعقاد قرارداد مذکور تا زمان نهایی شدن آن، بیش از ۱۸ ماه زمان برده است.

کد خبر: ۲۳۴٬۳۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha