۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۶
فروشگاه های زنجیره ای باید صنوف رقابتی باشند
سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صمت:

فروشگاه های زنجیره ای باید صنوف رقابتی باشند

کلامی، سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صمت در نشست تخصصی برنامه های وزارت صمت تصریح کرد: کارآمد کردن نظام توزیع ضروری است که این موضوع را با جدیت دنبال می کنیم.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، محمدرضا کلامی در این نشست با بیان برخی اولویت های تنظیم بازار، بیان کرد: تامین کالا و ذخایر راهبردی با اولویت تولید داخل، تسریع در اصلاح شبکه های توزیع و کنترل انبارها و مراکز نگهداری را در خصوص تنظیم بازار دنبال می کنیم.

وی در این باره اضافه کرد: فرایندهای مرتبط با سیاستگذاری را در حوزه تنظیم بازار با لحاظ کردن مشارکت حداکثری بخش خصوصی در دستور کار داریم.

بیش از۴۲ درصد مصوبات ستاد تنظیم بازار برای تامین کالا بوده است
سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صمت گفت: بخش اعظم کار ما در ستاد تنظیم بازار در حوزه هماهنگی بین دستگاه ها در سال گذشته بوده است و بیش از ۴۲ درصد مصوبات ستاد در حوزه تامین کالاها بوده است.

کلامی ادامه داد: ۱۵ درصد تصمیمات ستاد تنظیم بازار در حوزه توزیع و عرضه، ۱۴ درصد در حوزه نظارت و بازرسی و ۹ درصد در حوزه قیمت گذاری و کنترل قیمت بوده است.

وی گفت: تامین حداکثری کالاهای اساسی و ضروری مردم با قیمت های مناسب با اولویت تولید داخل از اهم برنامه های ما است.

الکترونیکی کردن توزیع کالاها ضرورت دارد
سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صمت با تاکید بر الکترونیکی کردن توزیع کالاها، بیان کرد: از ظرفیت اتاق های اصناف، تعاون، سازمان میادین ومیوه و تره بار استفاده می کنیم.

کلامی در بخش دیگری از این نشست اضافه کرد: حفظ سطح مطلوب ذخایر راهبردی برای جلوگیری از هر گونه نوسانات و تلاطم های احتمالی بازار از اولویت های کاری است.

وی یادآوری کرد: از کارکردهای بورس برای تنظیم بازار به خصوص در پتروشیمی و فولاد استفاده می کنیم و برای افزایش کارآیی نظارت ها با استفاده از ظرفیت حداکثری دستگاه های مرتبط برنامه ریزی داریم.

سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صمت همچنین تصریح کرد: اجرای طرح های ویژه مناسبتهای ملی و مذهبی را در دستور کار داریم و تدوین و اجرای تقویم تنظیم بازار را دنبال می کنیم و مجموع سیاستگذاری ها باعث شده است که در سال ۹۸ کمبود کالایی نداشته باشیم.

فروشگاه های زنجیره ای باید صنوف رقابتی باشند
کلامی با اشاره به نقش و جایگاه صنوف خرده فروشی اعلام کرد: فروشگاه های زنجیره ای باید صنوف رقابتی شوند و فرش قرمز برای تولید داخل پهن نمایند یعنی به دنبال تولید کننده داخلی برای ارایه کالاهای تولیدی آنها در فروشگاه های خود باشند.

وی با اعلام اینکه تعیین دامنه کالاهای مشمول قیمت گذاری تثبیتی، حمایتی و توافقی جزو اولویت های تنظیم بازار است، افزود: ۱۲ قلم کالای پرمصرف لبنیات مشمول کالاهای اولویت اول گروه بندی کالا و خدمات برای قیمتگذاری هستند.

سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صمت اضافه کرد: علاوه بر برگزاری جلسات ستاد تنظیم بازار در مراکز استانها، در شهرستانهای تابعه نیز جلسات ستاد تنظیم بازار تشکیل می شود.

کلامی بیان کرد: ساماندهی لجستیک تجاری و زنجیره های توزیع کشور را در دستور کار داریم.

وی در پایان تاکید کرد: برخورد با تخلفات درج قیمت غیر واقعی که مهمترین عامل اجحاف در حقوق مصرف کننده می باشد، در اولویت اقدامات سال ۹۹ به خصوص در واحدهای بسته بندی خواهد بود.

کد خبر: ۲۳٬۴۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha