۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۴
صدور ۸۴ هزار سند برای واحدهای روستایی در زنجان
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان خبر داد:

صدور ۸۴ هزار سند برای واحدهای روستایی در زنجان

زنجان-مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان، از صدور ۸۴ هزار فقره سند مالکیت برای واحدهای روستایی استان خبر داد.

به گزارش بازار و به نقل از بنیاد مسکن زنجان، رضا خواجه‌ای،با بیان اینکه توسعه روستا، پایدارترین سیاست و راهبرد در توسعه هر کشور به شمار می‌رود، گفت: این سیاست ارتباط تنگاتنگ با نظام فکری و نگرشی دارد.

وی ابراز کرد: برای نهادینه‌سازی این سیاست ابزارها و روش‌های مختلفی وجود دارد که سنددار کردن واحد مسکونی و یا به عبارت کلی صدور سند برای املاک در روستا به موازات سایر سیاست‌های توسعه‌ای‌ مناطق روستایی از جمله این روش‌ها است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک توانسته در سال‌جاری به میزان ۷۹۲ فقره سند روستایی و ۱۷۴ سند شهری صادر کند.

خواجه‌ای با اشاره به اینکه، در حال حاضر ۲ هزار و ۸۴۵ پرونده روستایی و ۳۷۷ پرونده شهری برای صدور سند مالکیت به اداره ثبت اسناد و املاک استان ارسال شده که در دست اقدام است، گفت: تا پایان سال پیش‌بینی می‌شود ۵ هزار فقره سند مالکیت روستایی و شهری در استان صادر شود.

وی یادآور شد: تاکنون تعداد ۷۶هزار و ۸۴۵ فقره سند برای واحدهای مسکونی روستایی به میزان ۸۲.۹ در استان صادر شده که این میانگین در سطح کشور ۶۶.۴ درصد است که در این زمینه استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان، با بیان اینکه، طرح سنددار کردن اراضی روستایی طرحی با مزایای فراوان و با هزینه‌ای بسیار پایین برای روستاییان در نظر گرفته شده است، افزود: صدور سند برای مساکن روستایی موجب دلگرمی روستاییان برای سکونت در روستاها و در نتیجه تحقق رشد تولید در این مناطق می‌شود.

خواجه‌ای تصریح کرد: اجرای سیاست صدور سند اماکن روستایی اثرات مثبتی در ابعاد اجتماعی – اقتصادی، کالبدی و مدیریتی – نهادی توسعه روستاهای کشور داشته است، به طوری که می‌توان گفت، مدیریت کارآمد منابع زمین، کمک به مقاوم‌سازی مساکن، تقویت هویت اجتماعی، استفاده از تسهیلات بانکی، کمک به رونق اقتصادی روستا، برابری اجتماعی، توسعه مشارکت‌های مردم، جلوگیری از مهاجرت‌های بی‌رویه و فراهم کردن زمینه مهاجرت از اهداف اصلی این طرح به شمار می‌آید.

وی گفت: این سیاست با توجه به شرایط خاص اجتماعی، اقتصادی جامعه روستایی و تحولات به وجود آمده توانسته در ارتقای سطح برخی از معیارهای توسعه روستایی نظیر، امنیت قضایی، نرخ سرمایه‌گذاری، همبستگی اجتماعی، ماندگاری جمعیت جامعه محلی، گسترش موزون فیزیکی- کالبدی روستاهای کشور مثمر ثمر واقع شود.

کد خبر: ۲۳۴٬۳۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha