۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۱
تشریح اقدامات راهداری برای سفرهای اربعین

تشریح اقدامات راهداری برای سفرهای اربعین

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از آمادگی این سازمان برای تسهیل تردد زائران اربعین در جاده‌های منتهی به مرزهای غربی خبر داد.

به گزارش بازار، رضا اکبری گفت: کیفیت آسفالت برخی محورهای منتهی به مرزهای غربی مثل کرمانشاه- همدان، اهواز تا چذابه و شلمچه و سنندج- مریوان تا اربعین بهبود می‌یابد.

اکبری افزود: برای محور سنندج به سمت مریوان حدود ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده و تا اربعین وضعیت آسفالت آن بهبود می‌یابد و در محور کرمانشاه به همدان خرابی جاده در ۲۰ کیلومتر آن وجود دارد و از اهواز به سمت چذابه و شلمچه نیز در مقاطعی وضعیت آسفالت خوب نیست که در حال انجام عملیات راهسازی هستیم.

وی گفت: در محور بستان به سمت اهواز نیز حدود ۲۰ کیلومتر روکش آسفالت انجام شده است و به طور کلی حدود ۷۰ درصد از وضعیت جاده‌های منتهی به مرزهای غربی کشور در وضعیت نسبتا خوبی قرار دارند.

به گفته اکبری ۶ استان خوزستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی و سیستان و بلوچستان درگیر سفرهای اربعین هستند که در استان سیستان بلوچستان از مرز میرجاوه و مرز ریمدان ورود زوار پاکستانی انجام می‌شود.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور افزود: در خوزستان دو مرز چذابه و شلمچه قرار دارد ودر مجموع زوار از ۸ مرز برای سفرهای اربعینی استفاده می‌کنند و با استفاده از تجربیات سال‌های قبل در ایام اربعین، در این استان‌ها نیازها احصا و اولویت بندی شد.

اکبری گفت: برای انجام سفرهای اربعین هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده و همه پروژه‌ها از اردیبهشت ابلاغ و مناقصاتشان برگزار شد و کار از اول خرداد آغاز شد و تاکنون پروژه‌ها بالای ۵۰ درصد پیشرفت داشته اند.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: در استان کرمانشاه نزدیک به ۱۰۰ کیلومتر آسفالت ریزی انجام شد و در استان ایلام و خوزستان نیز روشنایی و حفاظ ایمنی نصب شده است. خط کشی هم یک هفته قبل از آغاز سفرهای اربعین انجام می‌شود و نصب تابلوها هم به تدریج در حال انجام است.

اکبری گفت: میزان اعتبار در نظر گرفته شده برای استان‌ها متفاوت بوده است و میزان اعتبار تخصیصی به استان ایلام، کرمانشاه و خوزستان بالاتر از استان‌های کردستان و آذربایجان غربی بود و برای استان سیستان و بلوچستان نیز اعتباری حدود ۳۰۰ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: با شناسایی نواقص پایانه‌های مرزی در اربعین سال‌های قبل امسال برای هر استان یک بسته مشخصی تعیین شده است و اقداماتی همچون نصب سایبان، بهسازی و رنگ آمیزی، توسعه برخی سالنها، آسفالت محوطه، افزایش سرویس بهداشتی و گیت‌های ورودی، توسعه نمازخانه و خریداری سامانه‌های تهویه و خنک کننده، نوسازی و لوله کشی برای هر پایانه طراحی شده است.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: آماده سازی پایانه برکت در ایلام یکی از مهمترین کارهایی است که انجام شده، چون این پایانه سال قبل سایبان نداشت و آسفالت نشده بود که امسال در دستور کار قرار گرفت و علاوه بر آن، جاده اضطراری کنار پایانه هم برای عبور ماشین‌های امدادی و اورژانسی احداث شده و میزان اعتبار برای آسفالت این پایانه ۴۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

وی گفت: پیش بینی می‌شود امسال حداقل ۳ میلیون و ۸۰۰ زائر اربعین از وسایل نقلیه شخصی و وسایل نقلیه عمومی برای سفر خود استفاده کنند.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: ۲۰ درصد جاده‌های اصلی کشور در وضعیت خراب قرار دارد.

کد خبر: ۲۳۴٬۳۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha