۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۹
افزایش صادرات محصولات باغی ایران به کشورهای عربی همجوار
رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران خبر داد

افزایش صادرات محصولات باغی ایران به کشورهای عربی همجوار

زادبوم، رئیس کل سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه صادرات محصولات باغی ایران به کشورهای عربی همجوار افزایش داشته است، گفت: با عنایت به ثمر رسیدن محصولات کشاورزی باغی (آلو، زردآلو، گیلاس، انگور، هلو، شلیل، ...) صادرات این نوع محصولات به کشورهای عربی به ویژه کشورهای امارات متحده عربی، عمان، کویت، قطر و بحرین آغاز شده است.

به گزارش بازار به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، حمید زادبوم اظهار داشت: سال‌های گذشته این نوع میوه‌جات از طریق لنج‌های فرسوده و با بسته‌بندی غیرمناسب صادر می‌شد؛ لیکن امسال با توجه به پدیده کرونا، کشورهای مذکور، واردات محصولات کشاورزی و مواد غذایی را حمل به وسیله کانتیتر یخچالی ملزم کردند که به نظر می‌رسد از این حیث به نفع کشورمان بوده است چون میوه‌های صادراتی با بسته‌بندی مناسب و با کیفیت مطلوب روانه بازارهای هدف می‌شوند.

وی افزود: به دلیل محدودیت تعداد کانتینرهای یخچالی و افزایش تقاضا، هزینه حمل و نقل افزایشی بوده است و یکی از چالش‌های صادرات محصولات کشاورزی فسادپذیر، نیاز به کانتینرهای یخچالی است که این امر بایستی در دستور کار متولیان امر قرار گیرد.

زادبوم گفت: به عنوان مثال ممکن است واردات موقت کانتینرهای یخچالی برای صادرکنندگان توانمند این حوزه کارساز و راهگشا باشد.

زادبوم در پایان افزود: فاصله نزدیک بازارهای کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس و علاقه‌مندی مردم این کشورها به ذائقه میوه‌های تازه ایرانی و رقابتی بودن قیمت آن در قیاس با میوه‌جات سایر کشورها، از مزیت‌های مهم صادراتی کشورمان است که امید می‌رود امسال با این روند، ارزش صادرات محصولات کشاورزی(صیفی‌جات و میوه‌جات) نسبت به سال قبل، افزایش چشمگیری داشته باشد.

کد خبر: ۲۳٬۴۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha