۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۳
نوار حاشیه سد «اکباتان» شهر همدان به پارک گردشگری تبدیل می‌شود
نماینده مردم همدان:

نوار حاشیه سد «اکباتان» شهر همدان به پارک گردشگری تبدیل می‌شود

همدان - نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تقویت زیرساخت‌های رفاهی و تفریحی شهر همدان مورد تاکید است، گفت: نوار حاشیه سد «اکباتان» شهر همدان به پارک گردشگری تبدیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار، حمیدرضا حاجی بابایی ظهر سه شنبه در نشستی در فرمانداری همدان که پیرامون وضعیت منطقه گردشگری اکباتان برگزار شد، گفت: سد اکباتان دارای ویژگی‌های منحصر به فرد در زمینه گردشگری است و باید به یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری همدان تبدیل شود.

وی تقویت زیرساخت‌های رفاهی و تفریحی شهر همدان را مورد تاکید قرار داد و با بیان اینکه نوار حاشیه سد اکباتان تبدیل به پارک گردشگری می‌شود، افزود: سد اکباتان همدان از ظرفیتی بالقوه برای تبدیل به منطقه نمونه گردشگری بهره مند است و باید زیرساخت‌های لازم بر اساس طرح جامع گردشگری در این منطقه ایجاد شود.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی ایجاد پارک نواری در حاشیه سد اکباتان را در تقویت زیرساخت‌های رفاهی و تفریحی برای بهره مندی مردم از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری این منطقه موثر دانست و اضافه کرد: مسئولان اجرایی شهرستان همدان باید نسبت به ایجاد بسترهای لازم برای اجرای این طرح مهم تفریحی گردشگری در حاشیه سد اکباتان در چارچوب طرح جامع گردشگری اقدام کنند.

حاجی‌بابایی اضافه کرد: سد اکباتان دارای ویژگی‌های منحصر به فرد است و روستاهای اطراف آن هر کدام می‌تواند جاذبه‌ای برای سفر به منطقه ایجاد کند به همین دلیل ردیف ملی جداگانه برای حوزه سد اکباتان در نظر گرفته شده و شهرداری و شورای شهر نیز با ایجاد پارک ۲۰۰ هکتاری در منطقه در حال نقش آفرینی هستند.

وی منطقه سد اکباتان همدان را از محورهای اصلی برای جذب گردشگر و مسافر در فصول سال برشمرد و گفت: باید با ایجاد امکانات مناسب برای خدمات دهی مطلوب به مردم در این منطقه اقدام شود.

حاجی بابایی یادآور شد: منطقه سد اکباتان مطابق مصوبه هیئت وزیران منطقه نمونه گردشگری است و باید با ارائه طرح مطالعاتی و راهبردی برای جذب سرمایه گذار برنامه ریزی کرد.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سدها ظرفیت خوبی برای توسعه صنعت گردشگری هستند، گفت: سدها و نیروگاه‌های وابسته به آن‌ها علاوه بر اینکه از منابع مهم تأمین آب و انرژی و برق محسوب می‌شوند با ایجاد مناظر خاص خود، ظرفیت‌های بزرگی برای رشد و توسعه صنعت گردشگری نیز به حساب می آیند.

کد خبر: ۲۳٬۳۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha