۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۲
تولید و توسعه خودروهای برقی نیازمند ایجاد زیرساخت
کارشناس صنعت خودرو مطرح کرد

تولید و توسعه خودروهای برقی نیازمند ایجاد زیرساخت

کارشناس صنعت خودرو گفت: برای تولید خودرو برقی در کشور ضمن افزایش ظرفیت در تولید برق، باید برای توسعه زیرساخت این خودروها برنامه راهبردی داشت.

به گزارش بازار، مصطفی پهلوانی کارشناس صنعت خودرو تولید خودروهای برقی در کشور را همراه با چالش‌هایی مطرح کرد که در صورت رفع این چالش‌ها می‌توان شاهد تردد این خودرو در کشور بود.

به گفته وی نقش مدیریت کلان و نوع سیاست‌گذاری در توسعه و عرضه این نوع محصولات در کشور، مهمترین عامل در حرکت به سوی برقی‌سازی خودروهاست.

این کارشناس صنعت خودرو نقش دولت در برنامه‌ریزی و تخصیص بودجه‌های مورد نیاز در این زمینه را جزو موارد رفع چالش‌های تولید خودرو برقی دانست و گفت: افزایش ظرفیت تولید و نیروگاه‌های پاک انرژی الکتریکی، ایجاد زیرساخت شبکه توزیع و ایستگاه‌های شارژ باطری و افزایش بهره وری نیروگاه‌های موجود، اقداماتی است که باید از طرف دولت برنامه‌ریزی شده و در مراحل مختلف برنامه‌های اساسی توسعه در این موارد ارائه شود.

پهلوانی کاهش آلودگی هوا و کاهش مصرف سوخت را از جمله مزایای خودروهای برقی در کشور دانست و گفت: جنبش برقی‌سازی خودروها یک جنبش جهانی محسوب شده و باید پذیرفت که آینده‌ای به جز توسعه این محصولات نمی‌توان متصور بود، اما با شرایط کنونی، توسعه محصول مناسب الکتریکی ایران با مشکل مواجه است و فعالیت‌های فعلی در صنعت خودرو هم از مسیر ایده‌آل فاصله دارد.

کد خبر: ۲۳۳٬۸۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha