۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۹
بازداشت اعضای ۱۵ باند سازمان‌ یافته‌ قاچاق کلان محصولات دخانی در ۱۰ استان کشور
وزارت اطلاعات اعلام کرد

بازداشت اعضای ۱۵ باند سازمان‌ یافته‌ قاچاق کلان محصولات دخانی در ۱۰ استان کشور

وزارت اطلاعات در بیانیه‌ای از دستگیری اعزای ۱۵ باند سازمان‌یافته‌ قاچاق کلان محصولات دخانی در ۱۰ استان کشور خبر داد.

به گزارش بازار، وزارت اطلاعات در بیانیه‌ای از دستگیری اعزای ۱۵ باند سازمان‌یافته‌ قاچاق کلان محصولات دخانی در ۱۰ استان کشور خبر داد.

متن بیانیه به شرح ذیل است:

وزارت اطلاعات در اجرای دستورهای متعدد و مؤکد مقام محترم ریاست‌جمهوری در راستای حفاظت از حقوق بیت‌المال و کشف و برخورد با مفاسد اقتصادی و به ویژه قاچاق کالا و ارز، این وظیفه‌ مهم را با عزمی جدی و با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های موجود در دستورکار خود قرار داده است.

در مسیر تحقق این هدف، در روزهای گذشته با اقدامات همه‌جانبه‌ اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان «عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف» و با همراهی و مساعدت تمام عیار دستگاه محترم قضایی و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ۱۵ شبکه‌ کلان قاچاق سازمان‌یافته‌ محصولات دخانی در ۱۰ استان کشور شناسایی و عوامل آن با حکم مرجع محترم قضایی بازداشت شدند.

این باندهای سازمان‌یافته‌ قاچاق از طریق مبادی غیررسمی و با سوءاستفاده از استثنائات تجاری، اقدام به قاچاق و دپوی کالا در شهرستان‌های مرزی و توزیع گسترده در سراسر کشور نموده و میلیون‌ها دلار درآمد نامشروع را به صورت ارز و از طریق صرافی‌های غیرمجاز از کشور خارج نموده‌اند.

بررسی‌های اولیه حاکی است که شبکه‌های مزبور تاکنون مقادیر قابل توجهی انواع سیگار و تنباکوی فاقد هرگونه مجوز بهداشتی و استاندارد را به کشور قاچاق نموده‌اند.

با مجموعه عملیات‌های روزهای گذشته، بیش از یکصد انبار اصلی قاچاقچیان کشف و ضبط شد و ۶۰ نفر از اعضای شاخص باندهای قاچاق دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

مبارزه‌ بی‌امان با قاچاقچیان، بویژه قاچاق کلان کالا و ارز با همکاری دستگاه محترم قضایی و سایر نیروهای امنیتی و انتظامی به صورت فزآینده‌ای استمرار خواهد داشت؛ إن‌شاءالله

کد خبر: ۲۳۳٬۷۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha