۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۵
شارژ کپسول آتش نشانی به صورت فوری

شارژ کپسول آتش نشانی به صورت فوری

کپسول آتش نشانی یکی از لوازم ضروری در ساختمان‌ ها هستند که در زمان آتش سوزی می ‌توانید از آن استفاده کنید.

به گزارش بازار، کپسول آتش نشانی یکی از لوازم ضروری در ساختمان‌ ها هستند که در زمان آتش سوزی می ‌توانید از آن استفاده کنید. شما برای استفاده از کپسول آتش‌ نشانی باید با استفاده از آن آشنا باشید و آموزش دیده باشید. کار با کپسول آتش نشانی به راحتی انجام می ‌گیرد و شما می ‌توانید به راحتی آن را بیاموزید. برای استفاده از کپسول آتش نشانی، پس از کشیدن ضامن با فشردن اهرم می ‌توانید از کپسول استفاده کنید. زمانی که می ‌خواهید اهرم را بفشارید ، خروجی کپسول که معمولاً دارای شلنگ است را به سمت آتش نشانه بگیرید و آن را به صورت یکنواخت بر روی آتش پخش کنید تا آتش خاموش شود. شما می ‌توانید نقش موثری را در اطفاء حریق داشته باشید، به این صورت که تا زمان رسیدن آتش نشانان ، از گسترش حریق جلوگیری کنید و نقش موثری در خاموش کردن آن داشته باشید.

مرکز خدمات ایمنی آتش گریز تهران از معتبرترین مراکز خدمات شارژ کپسول آتش نشانی است که انواع کپسول ها را به صورت فوری و با کیفیت شارژ می نماید. با تماس با همکاران ما می توانید خدمات عالی را دریافت کنید.

اهمیت شارژ کپسول آتشنشانی

کپسول آتش ‌نشانی یا کپسول خاموش ‌کننده وسیله ای است که در زمان بروز آتش از آن استفاده می شود. در زمان حریق ، افراد می توانند از کپسول آتش نشانی استفاده کنند. تمامی افراد باید با روش کار با کپسول آتش نشانی آشنا باشند تا در زمان نیاز علاوه بر زنگ زدن با مرکز آتش نشانی، بتوانند جهت اطفاء حریق تلاش کنند. کپسول ‌های آتشنشانی انواع مختلف دارند که هر یک از این کپسول ها برای آتش سوزی های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. کپسول های آتش نشانی در انواع مختلف مانند پودری، کربناتی، فومی و…به تولید می رسند. هر یک از این کپسول ها باید با دقت انتخاب شوند تا بهترین کارایی را داشته باشند.

در هر ساختمانی مانند خانه ‌ها، ادارات، کارخانه‌ ها، ماشین‌ ها، هواپیما ها و …از کپسول آتش نشانی استفاده می شود. همچنین کپسول ‌های آتش ‌نشانی برای استفاده در خودرو ها، قایق‌ ها، کمپینگ و … به کار می رود. بنابراین در همه ی مکان ها استفاده از کپسول آتش نشانی بسیار ضروری است تا بتوان از جان و مال افراد محافظت کرد زیرا آتش سوزی حادثه ای غیر قابل پیش بینی است و با استفاده از تجهیزات ایمنی مانند کپسول آتش نشانی می توان در چنین شرایطی از افراد محافظت نمود.

زمان تشخیص شارژ کپسول آتش نشانی

همان ‌طور که گفتیم ، کپسول‌ های آتش ‌نشانی به صورت سالیانه باید شارژ شوند در غیر اینصورت عملکرد خوبی نخواهند داشت. بنابراین شارژ کپسول آتشنشانی باید حتما مورد توجه قرار گیرد تا در زمان استفاده آماده باشد و بتوان از آن در زمان نیاز استفاده کرد. عوامل دیگری وجود دارد که بر زمان شارژ کپسول آتش نشانی موثر می باشند. برای شارژ کپسول آتشنشانی باید به این عوامل توجه داشته باشید و آن را مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید زمان شارژ کپسول را مشخص کنید. در ادامه به معرفی این عوامل می پردازیم:

  • مانومتر کپسول آتش‌ نشانی

در کپسول های آتش نشانی نگاهی بیندازید متوجه فشار سنج یا مانومتر می شوید. این قطعه مقدار فشار داخل محفظه کپسول آتش‌نشانی را نمایش می دهد که شما می توانید این میزان را متوجه شوید. این میزان باید در محل مشخصی قرار گیرد تا کپسول عملکرد خوبی داشته باشد. فشار استاندارد برای کپسول‌های آتش نشانی در حدود ۱۰۰ psi یا ۷ atm می باشد. بنابراین با دقت به مانومتر زمانی که فشار آن کمتر از این میزان باشد باید نسبت به شارژ کپسول آتش نشانی اقدام کنید.

  • میزان رطوبت و دمای محیط کپسول آتش نشانی

یک عامل مهمی که بر عملکرد کپسول‌های آتش‌ نشانی نقش موثری دارد، میزان رطوبت و دمای محیطی می باشد بنابراین باید به محلی که کپسول را در آن جا قرار می دهید توجه داشته باشید. توجه کنید که کپسول آتش ‌نشانی را نباید در مکانی مرطوب یا در دما های بسیار بالا یا پایین است قرار دهید زیرا این عوامل موجب از بین بردن عملکرد کپسول آتش نشانی می شود. بنابراین حتما کپسول را مکان مناسبی از نظر رطوبت و دما قرار دهید.

شارژ کپسول آتش نشانی

  • اجزای کپسول آتش نشانی در تعیین زمان شارژ

کپسول های آتش ‌نشانی دارای اجزای مختلفی هستند که عبارتند از : بدنه، شیلنگ، اهرم بدنه و …، هر یک از این اجزا مهم هستند و در صورتی که دچار آسیب شوند باید تعویض شوند. در زمان شارژ کپسول آتشنشانی ، کپسول در صورتی که سالم باشد تنها شارژ آن انجام می شود و اگر کپسول دچار آسیب دیدگی باشد قطعات یا خود کپسول تعویض می شوند.

  • برچسب روی کپسول

مراکزی که شارژ کپسول آتش نشانی را انجام می دهند پس از انجام شارژ کپسول ، برچسبی را بر روی آن می زنند که تاریخ شارژ بعدی را مشخص می کند. همچنین مشخصات دیگری بر روی این برچسب درج می شود. بنابراین افراد برای شارژ دوره ای کپسول ها می توانند با مراجعه به این برچسب از تاریخ شارژ کپسول آتشنشانی مطلع شوند. توجه کنید که پیش از رسیدن این تاریخ فورا به شارژ کپسول آتش نشانی بپردازید تا کپسول همواره آماده باشد. عدم توجه به ای مورد منجر به عملکرد نامناسب کپسول آتش نشانی می شود.

اهمیت شارژ کپسول آتش نشانی

شارژ کپسول آتش‌ نشانی بسیار مهم است چون اگر شارژ کپسول آتش نشانی را انجام ندهید یا اگر شارژ کپسول آتشنشانی به صورت صحیح انجام نشود ، ممکن است کارایی لازم را نداشته باشد و به شما در خاموش کردن حریق کمکی ننماید.

در زمان شارژ کپسول آتشنشانی باید توجه کنید که شارژ کپسول آتش نشانی با مواد شیمیایی مناسب و مطابق با دستور العمل تولید کننده انجام شود. استفاده از مواد بی کیفیت برای خاموش کننده می تواند موجب عملکرد غیر صحیح آن شود. به همین دلیل همواره می گوییم که به مراکز معتبر مراجعه کنید. مرکز خدمات ایمنی آتش گریز تهران یکی از مراکز معتبر و تخصصی است که شارژ کپسول آتشنشانی را با کیفیت بسیار بالا انجام می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی خرید و شارژ کپسول آتش نشانی به سایت این مجموعه مراجعه فرمایید.

برخی از افراد به صورت خود سرانه اقدام به شارژ کپسول آتش نشانی می نمایند باید بگوییم که خاموش کننده ها ، تجهیزات بسیار مهم و حساسی هستند و هر گونه اشتباه در زمان منجر به بلا استفاده بودن این کپسول ها خواهد شد به همین دلیل تکنسین های ما در مجموعه خدمات ایمنی آتش گریز تهران آموزش های لازم را دیده اند و افرادی با تجربه هستند.

شارژ کپسول آتش نشانی

بهترین زمان شارژ کپسول آتش نشانی

بهترین زمان برای شارژ کپسول آتش‌ نشانی موقعی است که کپسول خالی شده و نیاز شارژ مجدد دارد. کپسول ها باید همواره دارای شارژ باشند تا همواره به صورت آماده باشند. مراکز خدمات شارژ کپسول آتش‌ نشانی، انواع کپسول ها را شارژ می نماید. مراجعه به بهترین مراکز شارژ کپسول آتش‌ نشانی ، بسیار مهم است و شما با یافتن مجموعه های مطمئن می توانید از کیفیت شارژ کپسول آتش‌ نشانی مطمئن شوید.

مرکز خدمات ایمنی آتش گریز تهران یکی از مراکز معتبر و تخصصی است که فروش و شارژ کپسول آتش‌ نشانی را ارائه می کند. خدمات شارژ کپسول آتش‌ نشانی شامل شارژ انواع کپسول های آتش نشانی می باشد. با تماس با این مجموعه می توانید از این خدمات بهره مند شوید.

https://sharjkapsol.com/

کد خبر: ۲۳۳٬۷۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha