۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۶
آمادگی هواشناسی ایران برای ارائه خدمات آموزشی به عراق

آمادگی هواشناسی ایران برای ارائه خدمات آموزشی به عراق

مدیرکل حوزه ریاست سازمان هواشناسی کشور گفت: نوزدهمین مرکز منطقه ای آموزش سازمان جهانی هواشناسی در ایران است و ما آماده ایم تا خدمات تخصصی آموزشی به کارکنان هواشناسی عراق ارائه کنیم.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، عبدالرسول حسن پور در جلسه‌ای با حضور سخنگوی سازمان هواشناسی عراق اظهار کرد: مرکز آموزش منطقه‌ای هواشناسی ایران خدمات آموزشی زیادی به کشورهای مختلف به ویژه همسایگان ارائه کرده است.

وی در ادامه به تلاش هواشناسی ایران برای ارائه خدمات جوی بهنگام و صحیح به زائرین عتبات عالیات اشاره کرد و افزود: سال گذشته سازمان هواشناسی خدمات ویژه جوی به زائرین اربعین حسینی ارائه کرد تا جایی که هم پیش‌بینی‌های پنج روزه ویژه شهرهای زیارتی صادر شد و هم پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو ایران یک نرم افزار موبایلی «هوای اربعین» تولید و عرضه کرد.

مدیرکل حوزه ریاست، روابط عمومی و ارزیابی عملکرد سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: امسال نیز تلاش می شود خدمات آب و هوایی گذشته با مشارکت هواشناسی عراق بهبود یابد و نیازهای زائرین تامین شود.

حسن پور افزود: سازمان هواشناسی ایران آماده است با سازمان هواشناسی عراق در حوزه های تخصصی و مرتبط با هواشناسی همکاری کند.

عامر الجابری سخنگوی سازمان هواشناسی عراق نیز گفت: بر اساس صحت سنجی که انجام داده ایم، صحت پیش بینی های هواشناسی ما بیش از ۹۰ درصد است.

وی در حاشیه بازدید از سازمان هواشناسی کشور اظهار داشت: عملکرد پیش بینی های ما در حوزه گردوخاک و پدیده های خاک دار خوب است و پیش بینی‌های دقیقی ارائه می‌کنیم.

وی افزود: مرکز پیش بینی هواشناسی عراق به صورت شبانه روزی فعال است و اوضاع جوی کشور را به صورت مستمر رصد می کند و اطلاعات هر چند ساعت به روز رسانی می‌شود.

سخنگوی سازمان هواشناسی عراق ادامه داد: یک دانشمند حوزه هواشناسی می گوید، پیش بینی‌های هواشناسی مثل یک کودک است و نیاز به مراقبت دارد و ۲۴ ساعته باید از آن مراقبت و داده های آن را به روز رسانی کرد.

الجابری با بیان اینکه آماده ایم اطلاعات دقیق آب و هوایی را در اختیار ایران قرار دهیم، در ادامه گفت: ما می توانیم پیش بینی های پنج روزه شهرهای زیارتی عراق را در ایام اربعین یا زمان های دیگر در اختیار سازمان هواشناسی ایران قرار دهیم.

کد خبر: ۲۳۳٬۷۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha