۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۹
اجرای دقیق قوانین مجلس افسار اسب سرکش مسکن را در اختیار دولت قرار می‌دهد
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس:

اجرای دقیق قوانین مجلس افسار اسب سرکش مسکن را در اختیار دولت قرار می‌دهد

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: اگر قوانین سه گانه مجلس در حوزه مسکن دقیق و با حساسیت و دلسوزی اجرایی شود؛ کنترل بازار مسکن و افسار این اسب سرکش بعد از مدت‌ها در دست دولت قرار خواهد گرفت.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، عبدالجلال ایری، در رابطه با وضعیت بازار مسکن گفـت: برای ساماندهی بازار مسکن در سال‌های اخیر اقدامات کم نظیری صورت گرفته است. اگر چه بازار مسکن به دلیل بی‌توجهی‌های دولت قبل در ساخت مسکن و تاثیرپذیری از نواسانات ارزی و اقتصادی رشدهای سرسام آوری را تجربه کرد اما خوشبختانه کم کم شاهد اثرات مثبت اجرای قوانین در بازار و کف جامعه هستیم.

نماینده مردم کردکوی، بندر ترکمن و بندرگز و گمیشان در مجلس عنوان کرد: طبق اخبار منتشر شده از سوی وزارت راه و شهرسازی نرخ تورم تیرماه بازار مسکن نسبت به ماه گذشته کاهش ۳.۸ درصدی داشته که این رقم اگر چه چشمگیر نیست اما نشان دهنده تاثیر پذیری بازار از قوانین و نظارت‌ها است که پس از مدت ها سیر صعودی جهت نزولی را در پیش گرفته و این امر در ماه اول تابستان که نقل و انتقال مستاجران و مالکان در اوج خود قرار می‌گیرد، امیدوار کننده بوده و انتظار داریم این روند کاهشی ادامه دار باشد.

وی با اشاره به دلایل کاهش قیمت مسکن عنوان کرد: یکی از موضوعاتی که تاثیر بسیار زیادی بر بازار مسکن داشته، اجرای دقیق تر قانون جهش تولید مسکن و واگذاری زمین برای ساخت مسکن به خود مردم بوده است این امر موجب کاهش انتظار تورمی در جامعه شده که به تبع آن معاملات مسکن نیز کاهش یافته و مردم در انتظار خرید و یا اجاره خانه‌ها با قیمت های مناسب تری هستند. عامل موثر دیگر را می‌توان اجرای دقیق طرح ساماندهی واحدهای صنفی مشاورین املاک و شناسایی و برخورد با اخلالگران بزرگ حوزه بازار مسکن دانست. تاثیرگذاری مشاوان املاک بر قیمت خانه غیر قابل کتمان است. از این رو چهارچوب گذاری و نظارت موشکافانه بر عملکرد این مجموعه ها سیگنال مثبتی را به بازار مسکن می‌دهد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس در ادامه به قانون مالیات بر خانه های خالی و طرح ساماندهی اجاره بها املاک مسکونی اشاره کرد و گفت: اجرای قانون مالیات بر خانه های خالی با وجود کندی بسیار زیاد در مرحله اجرا قرار گرفته که این امر خود موجب تزریق خانه های خالی از سکونت به بازار شده است.

وی اضافه کرد: همچنین طرح مسکن درحوزه اجاره بها گام بلند مجلس بود که حتی اخبار تصویب آن هم در بازار تاثیرگذاری خوبی داشت. بی تردید اگر قوانین سه گانه مجلس در حوزه مسکن دقیق و با حساسیت و دلسوزی اجرایی شود؛ کنترل بازار مسکن و افسار این اسب سرکش بعد از مدت‌ها در دست دولت قرار خواهد گرفت. تمام تلاش مجلس نظارت بر اجرای دقیق قوانین و کمک به دولت به رفع موانع ساخت و ساز و برقراری نظام در بازار است.

کد خبر: ۲۳۳٬۷۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha