۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵
تخلیه و بارگیری ۷۳ میلیون تن کالا در بنادر ایران
در ۴ ماه نخست امسال ثبت شد

تخلیه و بارگیری ۷۳ میلیون تن کالا در بنادر ایران

سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: میزان تخلیه‌ و بارگیری کالا در بنادر مالکیتی و حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی طی چهار ماهه نخست سال جاری، معادل ۷۳ میلیون و ۲۶ هزار و ۶۹ ثبت شد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، سازمان بنادر و دریانوردی در گزارشی میزان تخلیه‌ و بارگیری کالا در بنادر مالکیتی و حاکمیتی را طی چهار ماهه نخست سال جاری اعلام کرد. بر اساس این گزارش میزان تخلیه و بارگیری کالا در بنادر حاکمیتی معادل ۷۳ میلیون و ۲۶ هزار و ۶۹ تن بوده است.

این گزارش حاکی است که میزان تخلیه کالاهای نفتی تا پایان چهار ماهه نخست سال ۱۴۰۲ در بنادر مالکیتی و حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی، معادل ۸ میلیون و ۸۷۶ هزار و ۱۴ تن، میزان تخلیه کالاهای غیرنفتی معادل ۱۵ میلیون و ۱۵۶ هزار و ۵۹۷ تن و مجموع تخلیه کالاهای نفتی و غیرنفتی معادل ۲۴ میلیون و ۳۲ هزار و ۶۶۱ تن بوده است.

میزان بارگیری کالاهای نفتی در بنادر مالکیتی و حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی طی چهار ماهه نخست سال جاری، معادل ۲۵ میلیون و ۹۶۲ هزار و ۵۱ تن، میزان بارگیری کالاهای غیرنفتی ۲۳ میلیون و ۳۱ هزار و ۴۰۷ تن و مجموع بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی معادل ۴۸ میلیون و ۹۹۳ هزار و ۴۵۸ تن بوده است که در مجموع حاکی از رشد ۹ درصدی در بخش کالاهای نفتی و غیرنفتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است. همچنین میزان بارگیری کالاهای غیرنفتی طی مدت مذکور نسبت به چهار ماهه نخست سال گذشته رشد ۲۴ درصدی را نشان می‌دهد.

مجموع تخلیه‌ و بارگیری کالاهای نفتی طی چهار ماهه نخست سال ۱۴۰۲، معادل ۳۴ میلیون و ۸۳۸ هزار و ۶۵ تن و جمع تخلیه‌وبارگیری کالاهای غیرنفتی ۳۸ میلیون و ۱۸۸ هزار و ۴ تن ثبت شده است. همچنین مجموع تخلیه‌ و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی در مدت مذکور معادل ۷۳ میلیون و ۲۶ هزار و ۶۹ تن بوده که حاکی از رشد ۷ درصدی در بخش تخلیه‌ و بارگیری کالاهای غیر نفتی و نیز رشد ۲ درصدی در بخش تخلیه‌وبارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

تخلیه‌ و بارگیری در بخش عملیات کانتینری نیز طی چهار ماه نخست امسال، معادل ۸۷۱ هزار و ۱۳۲ TEU بود که در قیاس با عملیات کانتینری ۸۴۹ هزار و ۵۲۷ TEU طی مدت مشابه سال گذشته، رشد ۳ درصدی را نشان می‌دهد.

کد خبر: ۲۳۳٬۶۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha