۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰
افزایش عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بندر امام خمینی

افزایش عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بندر امام خمینی

مجموع عملیات تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی طی چهار ماهه نخست سال جاری در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) به بیش از ١٣ میلیون و ٣٧٩ تن رسید.

به گزارش بازار، داود چگنی سرپرست معاونت امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان افزود: تخلیه و بارگیری کالاهای غیرنفتی از ابتدای امسال تاکنون بالغ بر هفت میلیون و ٧٧٨ تن بوده است.

وی با بیان اینکه تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی در بازه زمانی یاد شده به بیش از پنج میلیون و ۶٠١ تن رسیده است ادامه داد: همچنین بارگیری کالاهای غیرنفتی در این مجتمع بزرگ بندری به ٢ میلیون و ۶٧٠هزار تن رسیده است که رشد ١٣ درصدی را نسبت به مدت مشابه گذشته نشان می‌دهد.

سرپرست معاونت امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان یادآور شد: رویه گمرکی کابوتاژ (حمل کالا از گمرک یک کشور به گمرک دیگر در همان کشور) از ۵٧ هزار و ٢۵۴ تن در سال گذشته به ١٢٨ هزار و ٨٢٠ تن در سال جاری رسیده که حاکی از رشد ١٢۵ درصدی است.

چگنی خاطرنشان‌کرد: عملکرد صادراتی بندر امام خمینی (ره) از ٢ میلیون و ٣۴٩ تن در سال ۱۴۰۱ به ٢ میلیون و ٧۴٠ هزار تن در سال جاری رسیده که نشان دهنده رشد ١٧درصدی است.

وی اضافه‌کرد: تخلیه و بارگیری کالاهای گروه مواد معدنی و شیمیایی از یک میلیون و ٧٢٨ تن در سال ۱۴۰۱ به ٢ میلیون و ٣٢٨ تن در سال ۱۴۰۲ رسیده است که رشد ٣۵ درصدی در این زمینه را نشان می‌دهد.

چگنی یادآورشد: همچنین رویه‌های گمرکی صادرات، کابوتاژ و واردات در این گروه کالایی نیز به ترتیب ۴٢ درصد، ٢٧ درصد و ١٣ درصد رشد داشته‌اند.

کد خبر: ۲۳۳٬۵۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha