۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶
رکود اقتصادی در منطقه یورو در ماه ژوئیه عمیق‌تر شد

رکود اقتصادی در منطقه یورو در ماه ژوئیه عمیق‌تر شد

نرخ بیکاری در منطقه یورو در ماه می‌به پایین‌ترین حد خود یعنی ۶.۵ درصد کاهش یافت و هزینه‌های ساعتی نیروی کار در منطقه یورو در سه ماهه اول ۵ درصد افزایش یافت.

به گزارش بازار، نرخ بیکاری در منطقه یورو در ماه می‌به پایین‌ترین حد خود یعنی ۶.۵ درصد کاهش یافت و هزینه‌های ساعتی نیروی کار در منطقه یورو در سه ماهه اول ۵ درصد افزایش یافت که نسبت به بالاترین رقم ۵.۶ درصد در سه ماهه قبل کاهش یافت.

نظرسنجی PMI نشان داد که قیمت‌های عمده‌فروشی در بخش تولید منطقه یورو به شدت کاهش یافت، برخلاف افزایش مداوم قیمت‌ها برای خدمات، که نشان‌دهنده انتقال هزینه‌های نیروی کار شرکت‌ها به مشتریان بود. با این حال، نرخ تورم خدمات کمترین میزان از اکتبر ۲۰۲۱ بوده است.

نشریه فایننشال تایمز در گزارشی نوشت بررسی‌ها نشان می‌دهد،‌ رکود اقتصادی منطقه یورو در ماه ژوئیه عمیق‌تر شده است.

در این گزارش آمده است: بر اساس نظرسنجی موسسه پی ام آی، قیمت‌های عمده فروشی در بخش تولید در منطقه یورو به شدت کاهش یافت، بر خلاف افزایش مداوم قیمت‌ها برای خدمات که نشان دهنده انتقال هزینه‌های نیروی کار شرکت‌ها به مشتریان است.

کلاوس ویستسن، اقتصاددان در گروه تحقیقاتی فانتون مکرو اکونومیکس در سخنانی گفت نظرسنجی پی ام آی در صورتی که بانک مرکزی اروپا افزایش نرخ بهره را پس از این هفته متوقف کند، مطمئنا شرایط تشدید خواهد شد. اوافزود افزایش ناچیز در دستمزدها در سه ماهه دوم همچنان می‌تواند شرایط را به سوی افزایش دوباره قیمت‌ها در ماه سپتامبر سوق دهد.

تورم منطقه یورو در ماه ژوئن بیش از حد انتظار کاهش یافت و به پنج و نیم درصد رسید. این پایین‌ترین سطح از زمان تهاجم تمام عیار روسیه به اوکراین در بیش از یک سال پیش است، و انتظار می‌رود با انتشار داده‌های مربوط به قیمت‌ها درماه ژوئیه در هفته آینده، به روند کاهشی خود ادامه دهد. اما بانک مرکزی اروپا اعلام کرده است می‌خواهد شواهد قانع کننده‌ای ببیند که نشان می‌دهد تورم اصلی - معیاری که هزینه‌های انرژی و غذا را حذف می‌کند و به عنوان معیاری بهتر برای اعمال فشارهای اساسی بر قیمت‌ها در نظر گرفته می‌شود – کاهش خواهد یافت، قبل از اینکه این بانک افزایش نرخ بهره را متوقف کند.

برت کولین، اقتصاددان در بانک هلندی آی ان جی درسخنانی گفت نظرسنجی پی ام آی نشان می‌دهد افزایش دستمزدها همچنان فشار قیمت‌ها را برای خدمات بالا نگه می‌دارد. " او گفت این موضوع سبب می‌شود "نگرانی‌ها در ارتباط با تأثیر دستمزدها بر تورم همچنان ادامه داشته باشد.

بر اساس یک نظرسنجی تجاری، اقتصاد منطقه یورو در حال کوچک شدن است و رکود درمنطقه یورو در آغاز سه ماهه سوم عمیق‌تر شده است.

در همین حال، ارزش یورو در برابر دلار آمریکا چهار دهم درصد کاهش یافت و به ۱.۱۰۸ دلار رسید.

کد خبر: ۲۳۳٬۴۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha