۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۱:۴۳
لزوم ایجاد اطمینان بین سهامداران بازار سرمایه

لزوم ایجاد اطمینان بین سهامداران بازار سرمایه

حضرتی، کارشناس بازار سرمایه گفت: انتظار برای بازگشت روند شاخص‌ها در بازار سهام زیاد است، فقط باید اطمینان بین سهامداران ایجاد شود.

به گزارش بازار، المیرا حضرتی، کارشناس بازار سرمایه افزود: با شروع مرداد ماه و تمام شدن فصل مجامع انتظار داریم که بازار پرحجم و با ارزش بالای خوبی را داشته باشیم و طی دو روز گذشته با توجه به خبری که مجلس مبنی بر احتمال ابطال مصوبه دولت درباره نرخ خوراک پتروشیمی‌ها به بازار مخابره کرده شاهد معاملات بهتری بودیم.

وی گفت: بازار سرمایه از اواسط اردیبهشت ماه روزهای منفی بسیاری رو به خودش دید و بعضی از سهام‌ها افت ۴۰ تا ۵۰ درصدی قیمت را تجربه کردند. روند معاملات در آن روزها در هاله‌ای از ابهام قرار داشت و برای ریزش بازار دلیل و توجیهی وجود نداشت و فقط فعالان بازار دلیل اصلی بازار رو ذخیره سود برخی از سهامداران ناشی از افزایش قیمت سهام در روزهای ابتدایی سال می‌دانستند تا اینکه در روز ۱۲ تیرماه از نامه هیات دولت مبنی بر افزایش نرخ خوراک پتروشیمی‌ها که روز ۱۷ اردیبهشت ماه تصویب شده بود رونمایی شد و بعد از آن تا تا اواخر تیرماه و تکذیبیه‌هایی که روی این خبر می‌اومد بازار واکنش‌های منفی زیادی رو نشان می‌داد.

این کارشناس بازار سرمایه یادآور شد: با شروع مرداد ماه و تمام شدن فصل مجامع انتظار داریم که بازار پرحجم و با ارزش بالای خوبی رو داشته باشیم که طی دو روز گذشته با توجه به خبری که مجلس مبنی بر احتمال ابطال مصوبه دولت درباره نرخ خوراک پتروشیمی‌ها به بازار مخابره کرده امروز شاهد معاملات بهتری بودیم

حضرتی افزود: همچنین با توجه به اینکه خیلی از سهام‌های بازار اصلاح زیادی کرده و p به e بازار افت زیادی داشته، انتظار برای بازگشت زیاد است و فقط باید اطمینان بین سهامداران ایجاد شود.

کد خبر: ۲۳۳٬۳۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
      0 0
      دولت مصوبه خوراک گاز را تعدیل کند تا اعتماد سرمایه‌گذاران را شاهد باشید.