۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹
ارتقای برند ایرانی از سطح بنگاه به بازارهای بین‌المللی
رئیس کل سازمان توسعه تجارت تاکید کرد

ارتقای برند ایرانی از سطح بنگاه به بازارهای بین‌المللی

زادبوم، رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران و دبیر کمیسیون‌های ملی نشان تجاری و ساماندهی تبلیغات، بر ضرورت توجه به برند و نشان تجاری ایرانی به ویژه در حوزه صادرات تاکید کرد.

به گزارش بازار به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، حمید زادبوم در نخستین جلسه شورای سیاستگذاری کارگروه تخصصی کمیسیون ملی نشان برند تجاری و ساماندهی تبلیغات با اشاره به ضرورت توجه به نشان تجاری و اهمیت آن به ویژه در حوزه صادرات اظهار داشت: لازمه حضور پرقدرت در بازارهای خارجی توجه به ویژگی‌های علمی و عملی نام و نشان تجاری در سطح بازارهای داخلی و خارجی است.

وی افزود: موضوع نام و نشان ایرانی از سطح بنگاه باید به سطح استانی با خروجی ملی ارتقاء یافته و ضرورت و اهمیت آن تبیین شود.

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران، کارگروه تخصصی کمیسیون ملی نشان برند تجاری و ساماندهی تبلیغات را مقدمه‌ای بر تشکیل کمیسیون ملی نام  و نشان تجاری (برند) عنوان کرد و افزود: این کمیسیون براساس ماده ۳ و ۶ مصوبه هیات وزیران بین دستگاهی است.

زادبوم گفت: سازمان توسعه تجارت ایران در موضوع برند به دنبال برندسازی ملی و تداعی نام و برند ایرانی در ذهن مخاطبان سایر کشورها و همچنین کمک به سازمان‌ها و بنگاه‌های مستعد کشور جهت تبدیل شدن به برندهای بین‌المللی و موفق در حوزه تجارت خارجی است و این هدف محقق نمی‌شود مگر آنکه عزمی ملی و همه‌جانبه و ساز و کار لازم وجود داشته باشد.

وی بیان داشت: نظر به جایگاه و اهمیتی که برندها می‌توانند در افزایش سرمایه‌های کشور، درآمدزایی و اشتغال ایجاد کنند، موضوع حمایت از برندهای ملی و همراهی با بنگاه‌های اقتصادی در حرکت به سمت برندسازی در ماده ۸ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقایی نظام مالی کشور مورد تاکید قرار گرفته است.

گفتنی است، هیات وزیران طی تصویب‌نامه‌ای با موضوع ساماندهی برند و تبلیغات کالاها و خدمات ایرانی، وزارت صنعت، معدن و تجارت را مکلف به ساماندهی فعالیت‌های مرتبط با توسعه، ترویج و حرکت به سمت خلق نشان (برند) های ملی در بازارهای داخلی و به خصوص صادراتی کرده است و در همین راستا وزیر وقت طی حکمی و با استناد مواد ۳ و ۶ آیین‌نامه ساماندهی تبلیغات کالاها و خدمات مصوبه مذکور، حمید زادبوم، رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران را به عنوان دبیر کمیسیون‌های ملی نشان برند تجاری و ساماندهی تبلیغات منصوب کردند.

در همین راستا سازمان توسعه تجارت ایران در ادامه فعالیت‌ها و اقدامات سال‌های گذشته نسبت به ابلاغ تشکیل دبیرخانه دائمی برند، تدوین چارت تشکیل کارگروه تخصصی برند، ابلاغ  احکام شورای سیاستگذاری و کمیته‌های مرتبط اقدام کرده و با توجه به آماده‌سازی سند مسیر توسعه ۵ ساله برند بنگاه‌های ایرانی با چشم‌انداز ایجاد برندهای قدرتمند ایرانی در بازارهای فراملی برنامه‌های عملیاتی در این زمینه را تدوین کرده است.

کد خبر: ۲۳٬۳۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha