۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۹
۱۴ استان امروز و فردا در محاصره گرد و خاک قرار دارد
صدور هشدار سطح زرد هواشناسی؛

۱۴ استان امروز و فردا در محاصره گرد و خاک قرار دارد

سازمان هواشناسی از وضعیت جوی سطح زرد در ۱۴ استان در روز جاری و فردا به دلیل وزش باد شدید، خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا خبر داد.

به گزارش بازار، امروز (دوشنبه) و بر اساس اعلام سازمان هواشناسی وزش باد نسبتا شدید تا شدید که در نواحی مستعد همراه با گردوخاک است، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، خراسان رضوی، کرمان، سیستان‌و بلوچستان، یزد، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، جنوب سمنان، قم، مرکزی و جنوب تهران را در بر می‌گیرد.

فردا (سه‌شنبه) نیز در خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، کرمان، سیستان‌و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، جنوب سمنان، قم، مرکزی، جنوب تهران، جنوب خوزستان و بوشهر همین شرایط ادامه دارد.

هواشناسی با اعلام وضعیت جوی زرد در مناطق مستعد خیزش گردوخاک، از کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا (احتمال رخداد توفان شن در شرق کشور)، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون‌شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت، احتمال سقوط اشیاء از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهنسال خبر داد.

توصیه می‌شود از تردد غیر ضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان و فعالیت کویرنوردی اجتناب شود. احتیاط در تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهنسال و محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی نیز توصیه شده است.

کد خبر: ۲۳۳٬۲۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha