۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴
عراق به کاهش تولید نفت تاکید کرد
درپی ادامه بحران اقتصادی درجهان؛

عراق به کاهش تولید نفت تاکید کرد

عبد الجبار، وزیر نفت عراق تصریح کرد به توافقنامه اوپک پلاس برای کاهش سقف تولید نفت و جلوگیری از سقوط قیمت نفت التزام کامل دارد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، احسان عبد الجبار وزیر نفت عراق اعلام کرد کشورش به توافقنامه کاهش تولید نفت اوپک پلاس کاملا پایبند است.

احسان عبد الجبار دوشنبه شب در گفتگوی تلفنی با شاهزاده عبد العزیز بن سلمان وزیر انرژی عربستان گفت: عراق به توافقنامه اوپک پلاس (اعضای اوپک و کشورهای تولید کننده غیر اوپک از جمله روسیه) برای کاهش سقف تولید نفت التزام کامل دارد.

وزیر نفت عراق در این تماس تلفنی تاکید کرد عراق به کاهش تولید نفت خود در ماه‌های ژوئن و ژوئیه مطابق با توافقنامه اوپک پلاس کاملا پایبند است.

عبد الجبار تصریح کرد عراق با وجود همه چالش‌ها و مشکلات مالی و اقتصادی خود، اما به توافقات اوپک پلاس و همه تصمیمات و اقداماتی که منجر به ایجاد ثبات در بازار جهانی نفت شود ‏‏، التزام کامل دارد.

سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) و کشورهای مستقل تولید کننده نفت از جمله روسیه در نشست روز شنبه توافق کردند کاهش بی سابقه روزانه ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه نفت خام تا پایان ماه ژوئیه تمدید شود.

شیوع ویروس کرونا موجب کاهش شدید تقاضای جهانی برای خرید نفت شد و تصمیم اعضای اوپک پلاس موجب کاهش ۱۰ درصدی عرضه نفت به بازارهای جهانی می‌شود.

کد خبر: ۲۳٬۳۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha