۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵
اتاق بازرگانی در ارزش ‌یابی بانک جهانی دخالت نمی‌کند
رییس کمیسیون تسهیل کسب و کار اتاق بازرگانی تهران:

اتاق بازرگانی در ارزش ‌یابی بانک جهانی دخالت نمی‌کند

نجفی منش، رییس کمیسیون تسهیل کسب و کار اتاق بازرگانی استان تهران اظهار داشت: بر اساس شاخص‌های بانک جهانی ایجاد یک کسب و کار در ایران حدود ۷۳ روز طول می‌کشید، اما امروزه با ایجاد مراکز پنجره واحد این مدت برای شرکت‌های مسئولیت‌ محدود در مدت ۳ روز قابل انجام است.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، محمدرضا نجفی منش، رییس کمیسیون تسهیل کسب و کار اتاق بازرگانی استان تهران گفت: دو سال گذشته نمایندگان بانک جهانی به تهران آمدند و جلسات متعددی را در وزارت اقتصاد و دارایی و اتاق بازرگانی برگزار کردند.

وی افزود: بانک جهانی برای تعیین شاخص‌ها و نظرسنجی، تعدادی از کسب و کارها را انتخاب می‌کنند و دولت یا اتاق بازرگانی نقشی در پیشنهاد یا انتخاب کسب و کار و برای نظرسنجی ندارد.

رییس کمیسیون تسهیل کسب و کار اتاق بازرگانی استان تهران اضافه کرد: در این کمیسیون ما کسب و کارهای مختلف و فرآیند ایجاد این‌ها را مدام تحت نظر قرار می‌دهیم و برای تسهیل امور توصیه‌نامه‌هایی را تنظیم می‌کنیم.

وی ادامه داد: در جریان تسهیل ایجاد کسب و کارها هفته گذشته اولین مرکز پنجره واحد با حضور وزیر اقتصاد و دارایی آغاز به کار کرد.

محمدرضا نجفی‌منش تصریح کرد: بر اساس شاخص‌های بانک جهانی ایجاد یک کسب و کار در ایران حدود ۷۳ روز طول می‌کشید، اما امروزه با ایجاد مراکز پنجره واحد این مدت برای شرکت‌های مسئولیت‌ محدود در مدت ۳ روز قابل انجام است.

وی با اشاره به این که بانک جهانی همه کشورها را در شرایط یکسان مورد آزمون و ارزیابی قرار می‌دهد، تصریح کرد: سوال‌های بانک جهانی درباره تعیین شاخص‌ها متغیر نیستند و این موضوع باعث می‌شود تا ما بتوانیم شرایط داخلی ایران را با سایر کشورها دنیا مقایسه کنیم.

کد خبر: ۲۳٬۳۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha