۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۳
فعالیت ۳۲ واحد فرآوری کارگاهی زیتون در طارم/ بهره‌برداری از نخستین کارخانه استخراج روغن زیتون کشور
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان خبر داد:

فعالیت ۳۲ واحد فرآوری کارگاهی زیتون در طارم/ بهره‌برداری از نخستین کارخانه استخراج روغن زیتون کشور

زنجان - رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان ضمن اشاره به فعالیت ۳۲ واحد فرآوری کارگاهی زیتون در این شهرستان گفت: نخستین کارخانه استخراج روغن و تولید فرآورده‌های جانبی از تفاله زیتون تکمیل و بهره برداری خواهد شد.

جواد تاراسی در گفتگو با خبرنگاربازار به مهمترین پروژه‌ سرمایه گذاری بخش کشاورزی در سال جاری در استان زنجان اشاره کرد و گفت:  تکمیل و بهره برداری از نخستین کارخانه استخراج روغن و تولید فرآورده‌های جانبی از تفاله زیتون کشور در طارم هم از پروژه‌های سرمایه گذاری بخش کشاورزی  استان است.

وی با بیان اینکه ۸ هزار و ۷۰۰ طارمی در بحث تولید زیتون در شهرستان فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: ۳۲ واحد فرآوری کارگاهی زیتون در شهرستان طارم فعال است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان، با بیان اینکه ۶۰۰ واحد خانگی فرآوری زیتون در طارم فعال است و ۶۰ درصد محصول خام زیتون در این شهرستان فرآوری می‌شود، گفت: ۲۵ متقاضی جدید برای ایجاد واحد فرآوری کارگاهی زیتون در طارم اعلام آمادگی کرده اند. 

تاراسی با بیان اینکه  طرح تکمیل توسعه باغات زیتون در هزار و ۲۹۰ هکتار از اراضی شیبدار طارم اجرا می شود، افزود: براساس آمار بیش از ۴۵ درصد زیتون شهرستان تا سال ۹۵ به صورت خام به فروش می رسید.

وی با بیان اینکه زیتون طارم بازار جهانی را به دست خود گرفته چرا که این محصول کیفیت بسیار بالایی دارد، گفت: از زیتون ۴۰ محصول به وجود می آید و  این مهم در ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی بسیار موثر است.

جعفری ابراز کرد: به اندازه کافی مجوز برای تبدیل زیتون به صنایع تبدیلی در استان زنجان صادر شده و مشکلی وجود ندارد و طی سال گذشته در بحث مجوز صنایع تبدیلی و تبدیل محصولات کشاورزی به صنایع تبدیلی در سطح کشور رتبه اول را به خود اختصاص دادیم.

کد خبر: ۲٬۳۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha