۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۶
توانمندسازی تولید داخلی در دستور کار وزارت صمت
معاون صنایع عمومی وزارت صمت اعلام کرد

توانمندسازی تولید داخلی در دستور کار وزارت صمت

­برادران، معاون صنایع عمومی وزارت صمت؛ هدف این وزارتخانه را توانمندسازی تولید داخلی و جلوگیری از واردات بی‌رویه کالاهای مشابه ساخت داخل عنوان کرد.

به گزارش بازار، محمدمهدی برادران معاون صنایع عمومی وزارت صمت، در بازدید از واحدهای صنعتی کهگیلویه و بویراحمد، گفت: با حمایت از کسب و کار و توسعه در حوزه تولید، در سال‌های اخیر روند اشتغال مثبت شده و نرخ بیکاری در این حوزه کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه هنوز تا سطح ایده‌آل نیازمند ایجاد واحدهای جدیدی هستیم، افزود: در سفر اخیر ریاست جمهوری به استان کهگیلویه و بویراحمد، ۴۴ واحد تعطیل و نیمه تعطیل افتتاح شد. البته چند واحد دیگر را که به ظرفیت فعال نرسیدند، در مرحله بعدی افتتاح خواهیم کرد.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت با اشاره به اینکه وزیر صمت در سفر به این استان نشست‌های عمومی با اتاق بازرگانی و صنعتگران استان داشتند، ادامه داد: در مجموع اقدامات بسیار خوبی هدف‌گذاری شده و به اجرا خواهد رسید که امیدوارم با هماهنگی ستاد تسهیل، نتایج بهتری را هم بدست آوریم.

وی با اشاره به استقبال صورت گرفته برای فعال کردن کارخانه آرد و نشاسته این استان توسط سرمایه‌گذاران، گفت: هدف‌مان توانمندسازی تولید داخلی، افزایش تولید و جلوگیری از واردات بی‌رویه کالاهای مشابه ساخت داخل است.

برادران با بیان اینکه در سال گذشته از ورود ۲ هزار و ۵۰۰ کالای وارادتی که نمونه آن در داخل کشور تولید داخلی می‌شود، جلوگیری شد، افزود: برای بعضی از کالاهای واراداتی به خود تولیدکنندگان مجوز واردات داده می‌شود تا نیازمندی‌های خود از جمله مواد اولیه و یا کالاهای واسطه‌ای را وارد کنند.

کد خبر: ۲۳۳٬۰۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha