۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۶
بی نیازی از انرژی روسیه یک توهم است
نخست وزیر مجارستان:

بی نیازی از انرژی روسیه یک توهم است

نخست وزیر مجارستان جدا کردن انرژی روسیه از اروپا و جهان را یک توهم توصیف کرد و درباره پیامدهای چنین تلاش‌هایی هشدار داد.

به گزارش بازار، ویکتور أوربان نخست وزیر مجارستان، هشدار داد اروپا می‌تواند از انرژی روسیه جدا شود، اما این در واقع یک توهم است، زیرا روسیه را نمی‌توان از بقیه جهان جدا کرد و انرژی روسیه سرانجام مشتریان خاص خود را پیدا می‌کند و در نتیجه اروپا تحت تاثیر پیامدهای آن قرار خواهد گرفت.

اوربان در سخنرانی سالانه خود در شهر بیله توسوند رومانی گفت: البته اروپا می‌تواند از انرژی روسیه جدا شود، اما این در واقع یک توهم است و هیچ تاثیری نخواهد داشت، زیرا روسیه را نمی‌توان از بقیه جهان جدا کرد و مواد خام روسیه را کسان دیگری خریداری می‌کنند. این در حالی است که ما اکنون از تورمی که به خاطر نظامی گری ایجاده شده است، رنج می‌بریم و قدرت رقابت خود را از دست می‌دهیم.

وی افزود: قبل از شروع جنگ در اوکراین اتحادیه اروپا سالانه ۳۰۰ میلیارد یورو برای نفت و گاز پرداخت می‌کرد، اما در سال ۲۰۲۲ این مبلغ بالغ بر ۶۵۳ میلیارد یورو شده است.

نخست وزیر مجارستان در ادامه افزود: شرکت‌های غربی عجله وشتابی برای ترک خاک روسیه ندارند، زیرا از بین ۱.۴ هزار شرکت غربی فقط ۸.۵% درصد بازارهای روسیه را ترک کرده‌اند در حالیکه بقیه این شرکت‌ها مالیاتی بهه ارزش ۳.۵ میلیارد پرداخت کرده‌اند.

لازلو کوور رئیس پارلمان مجارستان گفت:اتحادیه اروپا با اقدامات متناقض با منافع اقتصادی اش طرف بازنده در مسئله اوکراین است بنابراین بوداپست در حد توانایی خود می‌تواند تجربه رهایی از شکست‌ها را با اتحادیه اروپا در میان بگذراد.

پیتر سیارتو وزیر خارجه مجارستان هم در این باره گفت:آمریکا تنها استفاده کننده از رکود در اروپا است.

کد خبر: ۲۳۲٬۹۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha