۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۴
سقف بدهی‌های سالانه دولت در برنامه هفتم تعیین شد

سقف بدهی‌های سالانه دولت در برنامه هفتم تعیین شد

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم از تعیین سقف برای بدهی‌های سالانه دولت در برنامه هفتم با هدف جلوگیری از افزایش تعهدات خبر داد.

به گزارش بازار، محسن زنگنه در تشریح نشست عصر امروز کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم گفت: در ادامه مباحث مربوط به اصلاح ساختار بودجه در برنامه هفتم و در بخش طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای، دولت مکلف شد برای همه طرح‌های کلان عمرانی خود پیوست فرهنگی ارائه کند تا تبعات و آثار فرهنگی طرح‌ها در کنار مباحث فنی دیده شود.

وی مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق را مربوط به پروژه‌های خیرساز خواند و افزود: چندین هزار طرح عمرانی با مشارکت خیران در سراسر کشور نیمه تمام مانده یعنی سهم خیر انجام شده است؛ اما دولت نتوانسته منابعش را تامین کند؛ مصوب شد خیر طرح را به اتمام برساند و هزینه‌اش به عنوان دیون و اعتبار مالیاتیش محاسبه شود.

محسن زنگنه ادامه داد: همچنین دولت مکلف شد در طرح‌هایی که به صورت مشارکت در بخش عمومی و خصوصی انجام می‌دهد، سهم خود را به صورت ۱۰۰ درصد تخصیص یافته به سرمایه‌گذار پرداخت کند. این موضوع باعث افزایش تمایل بخش خصوصی برای مشارکت در پروژه‌های نیمه تمام عمرانی خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم گفت: با توجه به اینکه دولت در زمان تنظیم لایحه بودجه تعهدات و بدهی‌های فراوان خارج از سقف بودجه دارد، به دولت تکلیف شد که بازپرداخت اصل و فرع بدهی‌هایش در هر سال نباید از ۱۰ درصد سقف آخرین بودجه عمومی کشور بیشتر شود؛ بدین ترتیب برای بدهی‌های دولت سقف گذاشته شد تا نتواند با فروش اوراق و یا روش‌های دیگر برای خود بدهی ایجاد کند.

کد خبر: ۲۳۲٬۹۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha