۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۰
بانک مرکزی موظف به برخورد با بانکهای متقاضی بیش از یک ضامن بانکی برای ارائه تسهیلات است

بانک مرکزی موظف به برخورد با بانکهای متقاضی بیش از یک ضامن بانکی برای ارائه تسهیلات است

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: رئیس کل بانک مرکزی، رئیس سازمان بازرسی بانک مرکزی را موظف کرده تا با بانکهایی که در راستای ارائه تسهیلات خرد، بیش از یک ضامن معتبر را مورد تقاضا قرار می‌دهند، برخورد کند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، حجت الاسلام والمسلمین نصرالله پژمان‌فر، با اشاره به مشکلات مردم در ارائه تضامین بانکی برای دریافت تسهیلات بیان کرد: کمیسیون اصل ۹۰ تاکنون جلسات متعددی را در این زمینه با مسئولین ذی ربط برگزار کرده است.

وی ادامه داد: به واقع و در کنار این موضوع رئیس کل بانک مرکزی، رئیس سازمان بازرسی بانک مرکزی را موظف کرده تا با بانک‌هایی که در راستای ارائه تسهیلات خرد، بیش از یک ضامن معتبر را مورد تقاضا قرار می‌دهند، برخورد کند.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم می‌توانند مشکلات خود در این بخش را به بازرسی بانک مرکزی گزارش دهند، ادامه داد: همچنین مردم می‌توانند گزارش تخلفات در زمینه تضامین بانکی را به مجلس گزارش دهند چرا که مجلس هم پیگیر این امور خواهد بود.

وی با بیان اینکه کمیسیون اصل ۹۰ به جد اینگونه مسائل را مورد پیگیری قرار خواهد داد، تاکید کرد: به واقع گزارش‌هایی مبنی بر تخلفات در این بخش به کمیسیون ارائه شده و ما به برخی از این موارد ورود کرده‌ایم و آن موضوع اصلاح شده است.

کد خبر: ۲۳۲٬۹۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha