۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۴
معاملات ۲ هزار و ۳۸۷ میلیارد تومانی در بورس انرژی

معاملات ۲ هزار و ۳۸۷ میلیارد تومانی در بورس انرژی

بورس انرژی ایران در هفته پایانی تیر میزبان دادوستدهایی به ارزش نزدیک به ۲۳ هزار و ۸۷۰ میلیارد ریال بود.

به گزارش بازار، در هفته معاملاتی منتهی به ۲۸ تیرماه، ۱۱۰ هزار و ۷۱۸ تن انواع حامل انرژی در تابلو نفت، گاز و سایر حامل‌های انرژی این بورس مورد مبادله قرار گرفت. ارزش ۲۷۰ معامله انجام‌شده در این تابلو بیش از ۲۳ هزار و ۴۵۵ میلیارد ریال بود که ۹۸.۳ درصد ارزش کل معاملات بورس انرژی در این هفته را به خود اختصاص داد.

در این هفته «نفتای سبک» عرضه‌شده در رینگ بین‌الملل با سهم ۲۶.۵ درصدی از کل دادوستدها، بیش‌ترین ارزش معاملات بورس انرژی ایران را به خود اختصاص داد. «سبد پایه» عرضه‌شده در رینگ داخلی با سهم ۱۲.۸ درصدی و «ته‌مانده برج تقطیر» عرضه‌شده در رینگ بین‌الملل با سهم ۱۰ درصدی نیز به‌ترتیب مقام دوم و سوم معاملات این هفته در بورس انرژی را کسب کردند.

در هفته پایانی تیرماه همچنین ۹۰۰ ورقه سلف موازی با سررسید یکسال و بیشتر به ارزش ۱۰ میلیارد و ۳۹ میلیون ریال در بورس انرژی ایران مورد دادوستد قرار گرفت.

در این هفته تبادل مالکیت ۱۶۹ میلیون و ۸۲۴ هزار و ۲۰۰ کیلووات‌ساعت برق به ارزش ۱۷۲ میلیارد و ۱۸۰ میلیون ریال و همچنین ۵۲ میلیون و ۴۶۷ هزار و ۹۹۲ کیلووات‌ساعت برق در قالب اوراق سلف به ارزشی بیش از ۵۲ میلیارد و ۳۷۸ میلیون ریال در بورس انرژی ایران به ثبت رسید.

تالار برق سبز نیز در هفته معاملاتی منتهی به ۲۸ تیرماه میزبان معاملات ۳ میلیون و ۶۵۲ هزار و ۲۹۶ کیلووات ساعت برق تجدیدپذیر به ارزش ۱۳۱ میلیارد و ۲۱۲ میلیون ریال در ۱۹ معامله بود.
در هفته چهارم تیرماه همچنین دو هزار برگه گواهی سپرده نفت خام و میعانات گازی به ارزش ۴۸ میلیارد و ۳۱۳ میلیون ریال در بورس انرژی دست‌به‌دست شد.

کد خبر: ۲۳۲٬۸۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha