۳۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۹
کاهش ذخیره تجاری نفت خام آمریکا

کاهش ذخیره تجاری نفت خام آمریکا

آمار و ارقامی که در آمریکا منتشر شده است نشان می دهد ذخیره تجاری نفت خام در این کشور در هفته گذشته کاهش یافته است اما میزان کاهش ها کمتر از حد پیش بینی ها بوده است.

به گزارش بازار، اداره اطلاعات انرژی آمریکا، سازمان اصلی نظام آماری فدرال در جمع‌آوری، تجزیه و تحلیل و انتشار اطلاعات مربوط به انرژی برای وزارت انرژی این کشور، امروز با انتشار گزارشی اعلام کرد ذخیره تجاری نفت خام کشور تا هفته منتهی به ۱۴ ژوییه ۷۰۰ هزار بشکه کاهش یافته است. این در حالی است که کارشناسانی که خبرگزاری بلومبرگ نظر آنها را در این خصوص جویا شده بود پیش بینی کرده بودند که رقم این شاخص در این بازه زمانی از سال، دو و نیم میلیون بشکه کاهش داشته باشد.

اعلام این خبر باعث شد تا قیمت نفت در بازار جهانی در معاملات امروز، روند افزایشی داشته باشد.

بهای هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت (WTI)، نفت خام سبکی که در غرب تگزاس استخراج می‌شود و از آن به عنوان شاخصی برای قیمت‌گذاری نفت در بازار های جهانی استفاده می‌شود، برای تحویل در ماه اوت، با ۷۶ صدم درصد افزایش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به ۷۶ دلار و ۳۳ سنت رسید.

ذخیره راهبردی نفت خام درآمریکا که برای استفاده در شرایط اضطراری نگهداری می‌شود و معمولا تحت تاثیر عوامل مختلفی مانند تقاضا، قیمت، سیاست و تعهدات بین‌المللی قرار دارد، در این هفته نسبت به هفته قبل تغییر چندانی نیافته است.

بر اساس این گزارش تقاضا برای بنزین نیز در این هفته نسبت به هفته قبل تغییری نکرده است اما تقاضا برای فراورده های نفتی در این هفته نسبت به هفته قبل ۲۳ صدم درصد افزایش یافته است.

تقاضا برای گازوییل نیز دراین هفته هشت صدم درصد کاهش یافته است.

ظرفیت پالایشگاه ها و واحد صنعتی نفتی در تبدیل نفت خام به فرآوردهایی مانند گاز مایع، نفت سفید، بنزین، گازوئیل، نفت کوره، قیر و غیره در این هفته به ۹۴ و سه دهم درصد رسید. حال آنکه رقم این شاخص در هفته قبل ۹۳ و هفت دهم درصد بود.

میزان تولید نفت آمریکا نیز در این هفته به ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در روز رسید.

کد خبر: ۲۳۲٬۶۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha