۲۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۶
انتظار کاهش بیشتر قیمت آهن

انتظار کاهش بیشتر قیمت آهن

ثبات قیمت روز آهن آلات نوسان غالب بازار آهن در پایان هفته جاری است.

به گزارش بازار به نقل از آهن پرایس، ثبات قیمت روز آهن آلات نوسان غالب بازار آهن در پایان هفته جاری است و در برخی مبادی فروش نیز به طور جسته و گریخته‌ کاهش قیمت نیز دیده می‌شود. معاملات بازار و تقاضای مصرفی نیز همچنان با امید به کاهش بیشتر قیمت‌ها دست از خرید و فروش شسته‌اند.

بازار ارز نیز روند کاهشی داشت و قیمت دلار که در ابتدای روز در مرز کانال ۴۹ هزار تومانی بود در پایان روز گذشته با کمی کاهش در بازار آزاد ۴۸ هزار و ۶۰۰ تومان مبادله شد.

بررسی نوسانات بازار آهن
دیروز میلگرد در کف قیمتهای پیشنهادی در بازار عمدتا حول ۲۳۲۰۰ تا ۲۴۰۰۰ پیشنهاد شد که البته تقاضا برای آن بسیار ضعیف است. بسیاری از مبادی فروش با ثبات قیمت روز میلگرد همراه بودند و برخی نیز بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ تومان کاهش داشتند.

قیمت تیرآهن نیز در غالب مبادی فروش بین ۳۰ تا ۱۰۰ هزار تومان کاهش داشت و چند کارخانه هم تغییری در قیمت‌ها اعمال نکردند. قیمت روز نبشی، قیمت ناودانی و سپری هم در کلیه شرکت‌ها ثابت اعلام شد.

قیمت روز ورق گالوانیزه، ورق رنگی و ورق روغنی در همه مبادی فروش ثابت بود ولی قیمت ورق سیاه در بسیاری از شرکت‌ها با کاهش بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ تومانی همراه بود و چند کارخانه هم ثبات قیمت داشتند.

قیمت پروفیل آهنی، قیمت پروفیل صنعتی و ساختمانی و سایر پروفیل‌ها در غالب مبادی فروش ثابت اعلام شد. قیمت لوله مبلی، لوله داربستی و سایر لوله‌ها هم بدون تغییر عرضه شدند.

گزارش‌ها از بورس کالای روز گذشته حاکی است که دیروز معاملات میلگرد در بورس کالا همچنان بسیار ضعیف بود و تنها ۳۲ درصد از آن معامله شد؛ تقاضایی هم که ورود کرد به استثنای چند مورد تقریبا همگی روی نرخ پایه معامله شدند؛ دلیل اینکه متوسط نرخ معاملاتی میلگرد حدود ۵۲۰ تومان بالاتر از نرخ پایه ایستاد، معاملات ۹۳۰۰ تن میلگرد پرطرفدار سایز ۱۲ ذوب آهن اصفهان بود که حدود کیلویی ۲۴۰۰ تومان بالاتر از نرخ پایه رقابت، معامله و تایید شد.

گزارش‌های منتشر شده از انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران حاکی است در دو ماه اردیبهشت و خرداد در مجموع صادرات محصولات تخت حدود ۳۴ درصد کاهش داشته و صادرات فولاد نیز ۱۳ درصد کاهش داشته است اما صادرات آهن اسفنجی ۲ درصد افزایشی بوده است.

همچنین طبق آمار در خرداد ماه امسال با قطعی برق صنایع فولادی، تولید فولاد میانی ۱۰.۹ درصد کاهشی گزارش شده است. تولید آهن اسفنجی نسبت به اردیبهشت ۲.۳ درصد کاهش داشته و انواع محصولات فولادی تخت هم حدود ۳ درصد کاهش تولید داشته است؛ همچنین میلگرد ۰.۶ درصد و ۸.۵ درصد نیز ورق گرم افت با کاهش تولید همراه بوده است.

کد خبر: ۲۳۲٬۶۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha