۲۹ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۴
نهادینه شدن ریل‌گذاری جدید در راه‌ آهن طی دولت سیزدهم

نهادینه شدن ریل‌گذاری جدید در راه‌ آهن طی دولت سیزدهم

صالحی، مدیرعامل راه‌آهن از تلاش مستمر و جهادی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران خبر داد و اظهار نمود: دراین راستا ریل‌گذاری جدیدی در راه‌آهن نهادینه شده است.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، با حضور سید میعاد صالحی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه‌آهن، دومین نشست شورای مدیران راه‌آهن در سال جاری برگزار شد.

در این نشست که اعضای هیئت مدیره، معاونین، مدیران کل ستاد و مناطق راه‌آهن حضور داشتند، گزارش پایش عملکرد ۴ ماهه سال ۱۴۰۲ راه‌آهن در حوزه‌های مختلف عملیاتی اعم از ایمنی و حمل بار و مسافر در مقایسه با مدت زمانی مشابه در سال ۱۴۰۱ از سوی دفتر مهندسی حمل‌ونقل ارایه شد و مورد بحث و بررسی قرار گرفت و دستورات لازم جهت تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف موجود از سوی مدیرعامل به واحدهای ذیربط ستادی و مناطق صادر شد.

صالحی در ادامه این نشست، با یادآوری اینکه مهم‌ترین وظیفه ما، تلاش در جهت پیشرفت کشور و اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی ایران بر قله‌های موفقیت است، تاکید کرد: در این راستا، ریل‌گذاری جدیدی در راه‌آهن به منظور تحقق اهداف انقلاب اسلامی صورت گرفته است که بخشی از آن محقق شده و لازم است برای تحقق کامل آن تمام ارکان شرکت تلاش خود را به کار بگیرند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تغییرات صورت گرفته در سطوح مدیریتی ستاد و مناطق که طی مدت اخیر در راه‌آهن انجام شده است، تصریح کرد: مدیریت و توفیق خدمت به مردم، امانتی الهی است و در قبال آن باید پاسخ‌گو باشیم. حال که این ودیعه از سوی مدیرعامل راه‌آهن به مدیران تفویض شده است، باید به درستی از آن در جهت پیشرفت حمل و نقل ریلی به عنوان یکی از پیشران‌های توسعه کشور و خدمت به مردم استفاده شود.

صالحی با تاکید بر ضرورت مدیریت مقتدرانه از سوی مدیران در جهت حفظ منافع راه‌آهن، خاطرنشان کرد: مدیران ستاد و مناطق باید برای پیشرفت راه‌آهن و حفظ منافع آن، فداکارانه تمام تلاش خود را به کار گیرند.

وی فرایندهای سنتی اداره راه‌آهن را یکی از دلایل اصلی عدم موفقیت آن دانست و عنوان کرد: سال‌ها راه‌آهن به شکل سنتی اداره شده است و تلاش کافی و لازم برای نفوذ فناوری در لایه‌های مختلف مدیریتی و عملیاتی آن صورت نگرفته و ساختار آن سنتی باقی‌ مانده است.

مدیرعامل راه‌آهن اصلاح آئین‌نامه کیلومتراژ را نمونه‌ای موفق از تلاش‌های صورت گرفته برای شروع اصلاحات ساختاری در فرایندهای راه‌آهن ارزیابی کرده و گفت: پس از گذشت یک دهه از بلاتکلیف ماندن اصلاح آئین‌نامه کیلومتراژ، با برگزاری بیش از ۲۰ جلسه هیات مدیره و تشکیل ۲۰ جلسه کارگروه تخصصی، این آئین‌نامه با دریافت نظرات ذینفعان اصلاح شد.

صالحی با تاکید بر ضرورت اصلاح گام به گام ساختاری و فرایندی در راه‌آهن، تصریح کرد: در مسیر انجام این اصلاحات تعهد به ارزش‌های انقلاب اسلامی برای ما مهم است و حاشیه سازی جریاناتی که منافع فسادآمیزشان در راه‌آهن قطع شده اهمیتی ندارد و با عملکرد خود پای آن ایستاده‌ایم و آن را پیگیری خواهیم کرد.

مدیر عامل راه‌آهن در این نشست، با اشاره به ماموریت‌های ستاد تحول از مدیران ستاد و مناطق خواست تا پیشنهادات موثر و سازنده خود را در جهت بهبود رویه‌های عملیاتی راه‌آهن به ستاد تحول ارائه دهند تا در آنجا بررسی شود.

گفتنی است نخستین جلسه شورای مدیران ستاد و مناطق راه‌آهن نیز روز پنجم فروردین ماه سال ۱۴۰۲ و در آغازین ساعات شروع به کار رسمی اداری کشور برگزار شده بود و در آن جلسه سیاست‌های راهبردی راه‌آهن در سال جدید از سوی مدیرعامل به مدیران ابلاغ شد.

کد خبر: ۲۳۲٬۵۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ******** IR ۰۵:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
      0 0
      اول پروژه های نیمه کاره ودرگل نشسته رابه اتمام برسانیدراه آهن شیراز- یزد ۲- دوخطه راه آهن بافق - اصفهان۳- دوخطه راه آهن تهران زنجان وووووپروژه های دولتی که بخاطر بودجه به گل نشسته وخاک می خورد
    • ******** IR ۰۶:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
      0 0
      راه آهن مدیر عامل فنی وکار کشته از جنس خود راه آهن می خواد.که سال های متمادی عمر خود را در راه آهن وخدمت به کشور تلف کرده باشدسوء تفاهم نباشد با عرض پوزش بنده به عنوان یک خدمتگذار مردم در راه آهن این را تجربه کردم که راه آهنی است که به درد راه آهن می خورد.