۲۸ تیر ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۰
توسعه صادرات خدمات مهارت‌محور ایران به عراق

توسعه صادرات خدمات مهارت‌محور ایران به عراق

وزیر کار و امور اجتماعی کشور عراق در رأس هیئتی از مرکز تربیت مربی و پژوهش‌های سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور مستقر در کرج بازدید کرد.

به گزارش بازار، احمد الأسدی وزیر کار و امور اجتماعی جمهوری عراق در دومین روز حضور در ایران از مرکز تربیت مربی و پژوهش‌های سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور بازدید کرد.

در این برنامه که رئیس سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور و جمعی از مدیران وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز حضور داشتند، کارگاه‌های مختلف مهارت‌آموزی مرکز بین‌المللی کرج مورد بازدید قرار گرفت.

الأسدی در حاشیه این بازدید و در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: جمهوری اسلامی ایران به لحاظ امکانات و تجهیزات آموزش مهارتی دارای ظرفیت‌های زیادی است.

وی افزود: تفاهم‌نامه‌ای طی سال‌های اخیر با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران در زمینه آموزش نیروی کار منعقد کردیم که اکنون آماده اجرایی‌شدن این تفاهم‌نامه هستیم.

وزیر کار جمهوری عراق با استقبال از توسعه همکاری‌های مهارت‌محور تهران - بغداد گفت:‌ تفاهم‌نامه جدیدی در زمینه آموزش‌های مهارتی و استفاده از تجارب ایران در زمینه تأمین نیازهای بازنشستگان با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران منعقد خواهیم کرد.

احمد الأسدی و هیئت همراه در سفر چهار روزه خود به ایران علاوه بر دیدار با «سیدصولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و امضای بیانیه مشترک با رئیس سازمان بهزیستی کشور، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)، مدیرعامل بانک رفاه کارگران، مدیرعامل جمعیت هلال احمر و جمعی از معاونین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دیدار خواهند داشت.

مشاوره در حوزه توسعه کسب‌وکار، تأمین مالی و اعتبارات خُرد، آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای، آموزش کارکنان تأمین اجتماعی و سرمایه‌گذاری شرکت‌های تابعه از موارد مورد مذاکره طرفین است.

کد خبر: ۲۳۲٬۵۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha