۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۶
انحصار ساخت پره‌های توربین از دست خارجی‌ها خارج شد
مدیرعامل نیروگاه نکا:

انحصار ساخت پره‌های توربین از دست خارجی‌ها خارج شد

نکا - مدیرعامل نیروگاه نکا گفت: انحصار ساخت پره‌های توربین با تولید داخلی از اختیار شرکت های خارجی نظیر آلمان خارج شده است.

محسن نعمتی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به سیاست تامین و تعمیر قطعات مورد نیاز در داخل کشور و بومی سازی کردن آن افزود: تعمیر فیدپمپ واحد سیکل ترکیبی نیروگاه که بدون حضور کارشناسان خارجی و با تامین قطعات از داخل انجام شده است.

وی تامین قطعات از داخل را گامی برای خودکفایی در صنعت بیان کرد و گفت: در حین انجام تعمیرات، با تغییرات بر روی برخی قطعات روتور و پوسته توربین، پره‌های ارتقا یافته جایگزین پره‌های مدل قدیمی شدند و این کار انحصار ساخت پره‌های توربین را از کشورهای خارجی نظیر آلمان خارج کرده است و خوشبختانه ایران به این دانش دست یافته است.

مدیرعامل نیروگاه نکا به نقش نیروگاه در تولید و تامین انرژی مورد نیاز صنعت برق در کشور اشاره و اضافه کرد: امسال بیش از ۷.۳ میلیارد کیلووات ساعت انرژی در این نیروگاه تولید و به شبکه برق کشور تحویل داده شده است.

به گزارش بازار، نیروگاه ‌شهید سلیمی ‌نکا، یکی‌ از مهمترین‌ سرمایه‌های‌ ملی‌ و از بزرگترین‌ نیروگاه‌های‌ کشور، متشکل‌ از دو بخش‌ مستقل‌ بخاری‌ و سیکل‌ترکیبی به شمار می رود.

کد خبر: ۲٬۳۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha