برای رفع موانع تجاری در مرز آذربایجان، همکاری بیشتری انجام شود
رئیس اتاق بازرگانی ایران:

برای رفع موانع تجاری در مرز آذربایجان، همکاری بیشتری انجام شود

رئیس اتاق ایران با اشاره به ظرفیت‌های موجود برای توسعه مناسبات اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان، بر لزوم همکاری بیشتر بخش خصوصی دو کشور برای ارائه راهکار رفع موانع تجاری در مرزها تاکید کرد.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، حسین سلاح‌ورزی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با تأکید بر ظرفیت توسعه مناسبات تجاری ایران و جمهوری آذربایجان، گفت: لازم است که برای رفع موانع تجاری اعم از مشکلات حمل‌ونقلی و موانع موجود در مرزها، همکاری‌های بیشتری بین بخش‌های خصوصی دو کشور صورت گیرد و ضمن ارائه پیشنهادات و راهکارها، موارد لازم از طریق دولت‌ها پیگیری شود.

سلاح‌ورزی در حاشیه سی و پنجمین اجلاس هیات مدیره اتاق بازرگانی، صنایع و کشاورزی اسلامی در باکو، در دیدار با محمد موسایف، رئیس کنفدراسیون ملی کارفرمایان جمهوری آذربایجان و اورکان ممدوف، رئیس آژانس کسب‌وکارهای کوچک و متوسط جمهوری آذربایجان (KOBIA) افزود: همکاری اتاق‌ها و شوراهای مشترک تجاری دو کشور برای توسعه مناسبات دوجانبه قابل‌توجه بوده است؛ اما باوجوداینکه شاهد افزایش حجم تجارت میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان هستیم، همچنان از انتظارات و ظرفیت‌های همکاری، فاصله داریم.

سلاح ورزی با اشاره به اینکه همکاری مستقیم اتاق ایران و کنفدراسیون کارفرمایان جمهوری آذربایجان می‌تواند به توسعه و فعال کردن تجار و کارآفرینان در بخش‌های مختلف اقتصادی دو کشور کمک کند، تصریح کرد: دراین‌بین نیاز به تبادل اطلاعات و آشنایی هرچه بیشتر با ظرفیت‌های همکاری‌های اقتصادی و تجاری به‌صورت دوجانبه و در سطح ملی وجود دارد.

او در پایان ضمن تقدیر از میزبانی مقامات جمهوری آذربایجان و مسئولان کنفدراسیون کارفرمایان این کشور در اجلاس هیات مدیره اتاق اسلامی، از رئیس کنفدراسیون کارفرمایان آذربایجان دعوت کرد تا در آینده نزدیک، در رأس یک هیات تجاری متشکل از فعالان و کارآفرینان جمهوری آذربایجان به ایران سفر کند.

رئیس کنفدراسیون کارفرمایان آذربایجان نیز در دیدار با سلاح‌ورزی، ضمن تقدیر از حضور هیات ایرانی در اجلاس سی و پنجمین دوره هیات مدیره اتاق‌های بازرگانی اسلامی، بر آمادگی برای توسعه همکاری اقتصادی و تجاری با جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد.

محمد موسایف، با بیان اینکه مرزهای مشترک و فرهنگ مشترک، زمینه توسعه همکاری اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان را فراهم می‌آورد، گفت: ما خواهان همکاری و توسعه روابط با کشورهای اسلامی به‌ویژه همسایگان و کشورهای دوست ازجمله جمهوری اسلامی ایران هستیم و لازم است تجارت دو کشور در سطح مطلوبی ادامه یابد.

او اعلام کرد: بخش خصوصی جمهوری آذربایجان در دو بخش تجارت و گردشگری ازجمله گردشگری سلامت، آماده همکاری با بخش‌های متناظر در ایران است.

در ادامه، در دیدار حسین سلاح ورزی، رئیس اتاق ایران و اورکان ممدوف، رئیس آژانس کسب‌وکارهای کوچک و متوسط جمهوری آذربایجان (KOBIA)، دو طرف بر ظرفیت‌ها و علاقه‌مندی فعالان اقتصادی در دو کشور برای همکاری‌های بیشتر تأکید کردند.

رئیس آژانس کسب‌وکارهای کوچک و متوسط جمهوری آذربایجان در این دیدار خواستار معرفی شرکت‌های توانمند برای همکاری مشترک از سوی دو کشور شد که به ویژه در قالب تبادل اطلاعات تجاری و فرصت‌های اقتصادی، با استقبال رئیس اتاق ایران مواجه بود.

سلاح‌ورزی با اشاره به ظرفیت‌های بالای شرکت‌های کوچک و متوسط ایران که بسیاری از آنها صادرات محور هستند، از آمادگی آنها برای همکاری با آژانس کسب‌وکارهای کوچک و متوسط جمهوری آذربایجان و توسعه مناسبات دوجانبه خبر داد.

دو طرف در این دیدار، بر اعزام و پذیرش هیات‌های تجاری در جهت آشنایی با ظرفیت‌ها و همکاری‌های گسترده‌تر تأکید کردند.

کد خبر: ۲۳۲٬۴۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha