۲۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۵
صفر تا صد طرح پتروپالایشگاه دهلران| جمع‌آوری ۲۴۰ میلیون فوت مکعب گاز همراه در مراحل پایانی

صفر تا صد طرح پتروپالایشگاه دهلران| جمع‌آوری ۲۴۰ میلیون فوت مکعب گاز همراه در مراحل پایانی

پتروپالایشگاه دهلران هم‌اکنون از پیشرفت فیزیکی بیش از ۸۳ درصد برخوردار است.

به گزارش بازار، پتروپالایشگاه دهلران (ان‌جی‌ال ۳۱۰۰) از جمله پروژه‌های صندوق بازنشستگی صنعت نفت بوده که هم‌اکنون از پیشرفت فیزیکی بیش از ۸۳ درصد برخوردار است. حجم سرمایه‌گذاری زنجیره این واحد حدود ۲.۵ میلیارد دلار است.

۲۴۰ میلیون فوت مکعب گازهای همراه نفت تولید شده در حوزه نفتی دزفول شمالی شامل میدان‌های دهلران، آذر، پایدار، پایدار غرب، چشم خوش و بنگستان بعد از تقویت فشار در این واحد پالایشی تبدیل به ارزش‌افزوده و محصولات پایین‌دستی می‌شوند.

در این پتروپالایشگاه، ۴۰ هزار بشکه محصول ترکیبات سنگین هیدرکربوری یا سی تو پلاس تولید می‌شود و مقرر است در واحد الفین پتروشیمی دهلران تبدیل به محصول با ارزش اتیلن شود.

محصول تولیدی دیگر این شرکت ۱۵۳ میلیون فوت مکعب گاز متان است که به شبکه سراسری گاز کشور تزریق می‌شود. همچنین میعانات گازی با حجم روزانه ۸۵۰ بشکه و روزانه حدود ۴۰۰ تن گوگرد از دیگر محصولات جانبی این واحد است.

گروه اقتصادی صندوق‌ها با اجرای پروژه‌های متعددی در استان ایلام، نقش کلیدی در اشتغالزایی در این استان ایفا کرده است، هر چند که به عنوان یک مجموعه غیردولتی وظیفه‌ای در این مورد برای آن تعریف نشده است.

کد خبر: ۲۳۲٬۳۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha