۲۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۱
نامه معاون علمی رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد به مجلس برای اصلاح لایحه هفتم توسعه

نامه معاون علمی رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد به مجلس برای اصلاح لایحه هفتم توسعه

دهقانی فیروزآبادی و خاندوزی در نامه‌ای به کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی خواستار اصلاح لایحه هفتم توسعه در زمینه «اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه» شدند.

به گزارش بازار، احسان خاندوزی و روح‌الله دهقانی فیروزآبادی در نامه‌ای به کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی خواستار اصلاح لایحه هفتم توسعه در زمینه «اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه» شدند.

در این نامه وزیر اقتصاد و معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهو با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار اخیر نمایندگان مجلس پیرامون قانون راهبردی جهش تولید دانش‌بنیان، تأکید کردند حرکت کشور به‌سمت تحقق اقتصاد دانش‌بنیان نباید در برنامه هفتم توسعه عقب‌گرد داشته باشد.

طبق گفته یک منبع آگاه، در نامه مذکور که رونوشتی از آن به محمدباقر قالیباف ارسال شده، خاندوزی و دهقانی فیروزآبادی از مجلس شورای اسلامی خواسته‌اند در لایحه هفتم توسعه، تبصره‌ای اضافه شود که طبق آن، بند ۱۱ قانون جهش تولید دانش‌بنیان، اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه از شمول بند «ث» ماده ۲۷ این لایحه مستثنی شود.

در بند «ث» ماده ۲۷ لایحه هفتم توسعه، اعطای هرگونه مشوق مالیاتی منع شده است. این در حالی است که طبق قانون جهش تولید دانش‌بنیان که در سال گذشته به تصویب رسید، بندی در نظر گرفته شده که شرکت‌ها و صنایع بزرگ در صورتی که بر روی تحقیق و توسعه هزینه کنند، نسبتی مشخص از آن هزینه برای آن‌ها به عنوان اعتبار مالیاتی در نظر گرفته می‌شود. در نتیجه تحقیق‌وتوسعه، صنایع و شرکت‌های بزرگ دانش و فناوری‌های جدید را برای ارتقاء کیفیت محصولات و خدمات محصولات خود به‌کار می‌گیرند و این یک رکن کلیدی برای افزایش کیفیت تولید داخل و حرکت کشور به سمت اقتصاد دانش‌بنیان خواهد بود.

این نوع سیاست در کشورهای مختلف نیز تحت عنوان «Tax Credit» دنبال می‌شود تا انگیزه‌ای باشد برای اینکه شرکت‌ها، فناوری‌ها و فرآیندهای خود را به‌روز کنند.

کد خبر: ۲۳۲٬۳۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha