۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۸
پل جدید ایران - ترکمنستان نقطه عطف توسعه اقتصادی دو کشور
وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد

پل جدید ایران - ترکمنستان نقطه عطف توسعه اقتصادی دو کشور

اسلامی، وزیر راه و شهرسازی گفت: ساخت پل جدید سرخس - سرخس بین ایران و ترکمنستان می‌تواند نقطه عطفی برای توسعه اقتصادی و تبادلات تجاری دو کشور باشد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، محمد اسلامی در مراسم بهره برداری از پل جدید مرزی بین ایران و ترکمنستان با اشاره به توافق دوجانبه و چند جانبه ایران با ترکمنستان برای توسعه مبادلات اقتصادی و تجاری فی‌مابین گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا در چند ماه اخیر، تبادلات اقتصادی دو کشور دستخوش تلاطم شد، اما خوشبختانه با تلاش کادر پزشکی ایران، این بیماری تحت کنترل درآمده است.

وی افزود: هم اکنون همه دروازه‌های مشترک ایران با کشورهای همسایه از جمله ترکمنستان تحت کنترل دقیق مسائل بهداشتی قرار دارند و تجهیزات ضدعفونی و گندزدایی در مرزهای دو کشور مستقر شده اند.

وی تبدیل منطقه ویژه اقتصادی سرخس به منطقه آزاد تجاری را بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی، موتور محرکه فعالیت و تجارت و همچنین حمل و نقل بین المللی و ترانزیت منطقه دانست و گفت: امیدواریم با این تحول بزرگ و همچنین، ایجاد ارتباط زمینی از طریق این پل، شاهد شکوفایی اقتصادی و رفاه مردم منطقه باشیم.

وی افزود: پل سرخس - سرخس ظرفیت تردد روزانه هزار کامیون بین دو کشور را دارد و علاوه بر این مرز، مرزهای اینچه برون و لطف آباد نیز آماده پذیرش و تجارت بین دو کشور هستند.

وزیر راه و شهرسازی از همراهی رئیس جمهور و وزیر امور خارجه ترکمنستان برای توسعه روابط اقتصادی فی‌مابین تشکر کرد و افزود: ایران آمادگی کامل دارد تا مناسبات اقتصادی دوجانبه و چند جانبه را بر اساس مصوبات دولت‌های دو کشور و توافقنامه‌های ترانزیتی عشق آباد، کشورهای جاده ابریشم و همسایه دریای خزر با جمهوری ترکمنستان از سربگیرد.

کد خبر: ۲۳٬۲۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha