۲۸ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۱
۸ مکان برای بازدید در کوالالامپور

۸ مکان برای بازدید در کوالالامپور

کوالالامپور به دلیل مکان‌های شگفت‌انگیز و آسمان‌خراش‌های باشکوه، یک مقصد گردشگری محبوب در جنوب شرق آسیا محسوب می‌شود.

به گزارش بازار، کوالالامپور به دلیل مکان‌های شگفت‌انگیز و آسمان‌خراش‌های باشکوه، یک مقصد گردشگری محبوب در جنوب شرق آسیا محسوب می‌شود. چندین مکان زیبا برای بازدید گردشگران در شهر وجود دارد که به کشف تاریخ، فرهنگ، هنر و سبک زندگی مردمان این کشور کمک می‌کند. برای سفر به کوالالامپور می‌توان از طریق پلتفرم اسنپ تریپ اقدام به خرید آنلاین بلیط هواپیما کرد و به دیدن زیبایی‌های این شهر جذاب رفت.

برج‌های دوقلوی پتروناس

برج‌های دوقلوی پتروناس با ارتفاع ۴۵۲ متر، بلندترین ساختمان دوقلوی جهان شناخته می‌شوند. این برج‌ها یکی از جالب‌ترین مکان‌های کوالالامپور به‌حساب می‌آیند؛ زیرا معماری متاثر از سبک اسلامی این سازه‌ها نفس‌گیر است. برج‌های دوقلو دفتر مرکزی شرکت پتروناس و شرکت‌هایی مانند بارکلیز، بومرنگ، آی‌بی‌ام، مک‌کینزی و شرکت، اکسنچر و رویترز را در اختیار دارند.

مکان‌های مهمی مانند موزه علوم، موزه نفت، سالن کنسرت پتروناس به همراه جاذبه‌های دیگر را می‌توان در برج دوقلوی پتروناس پیدا کرد. با خرید ارزانترین بلیط هواپیما از طریق اسنپ تریپ می‌توانید به دیدن برج‌های دوقلوی پتروناس بروید.

منارا کی ال

منارا کی ال به عنوان بزرگ‌ترین برج مخابراتی در آسیا و همچنین هفتمین برج بلند در جهان، در منطقه حفاظت شده جنگلی بوکیت ناناس قرار دارد. این برج یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های توریستی کوالالامپور به‌حساب می‌آید و به خاطر رستوران‌هایی که در آن واقع شده‌اند، بسیار محبوب است.

معماری این بنا دارای خط‌های عربی سبک اسلامی، کاشی‌کاری‌های اسلیمی دقیق و نقش‌های انتزاعی است. ساخت این مکان طی ۵ سال در سه فاز به پایان رسید.

۸ مکان برای بازدید در کوالالامپور

غارهای باتو

محبوب‌ترین زیارتگاه هندو، غارهای باتو هستند که خارج از هند و حدود ۱۳ کیلومتری شمال کوالالامپور واقع شده‌اند. یکی از مکان‌های توریستی اصلی در کوالالامپور، این غارها هستند و جاذبه اصلی آن مجسمه موروگان با ارتفاع ۱۴۰ فوت، بلندترین مجسمه در جهان است. از ویژگی‌های غارهای باتو، مجسمه‌های مختلف اساطیری را می‌توان ذکر کرد. برای سفر به کوالالامپور و بازدید از غار باتو می‌توانید با خرید آنلاین بلیط هواپیما از اسنپ تریپ خاطره‌ای جذاب را رقم بزنید.

پارک پرندگان کوالالامپور

پارک پرندگان کوالالامپور بزرگ‌ترین پارک سرپوشیده‌ جهان است که به دلیل نگهداری از انواع پرندگان رنگارنگ شهرت پیدا کرده است. این پارک زیبا و چشم‌نواز، یکی از جذاب‌ترین محیط‌های تفریحی مالزی به‌حساب می‌آید.

در پارک پرندگان کوالالامپور رنگ‌های زیبا، طراوت و سرزندگی را خواهید دید. در این پارک، بیش از ۶۰ پرنده محلی و مهاجر در معرض دید عموم قرار می‌گیرند. گردشگران باید مراقب پرندگان منحصربه‌فردی مانند طاووس آبی هندی، ماکائو، کاکاتو، نوک کرگدن، فلامینگوهای شرقی، طوطی‌ها، لورها و عقاب‌ها باشند.

پارک پرندگان یکی از بهترین مکان‌ها برای کودکان است؛ زیرا مکانی ایده‌آل برای آموزش آن‌ها در مورد پرندگان به‌حساب می‌آید. چیزی که این پارک را جذاب‌تر می‌کند، باغ‌ها، جوی‌های آب روان، مسیرهای پیاده‌روی سنگ‌فرش‌شده و زمین‌های بازی وسیع آن است.

 ساختمان سلطان عبدالصمد

ساختمان سلطان عبدالصمد یکی از قدیمی‌ترین بناهای سبک موری است که در سال ۱۸۹۷ ساخته شد. این بنای باعظمت به‌عنوان یک نقطه عطف تاریخی، یکی از پربازدیدترین مکان‌های توریستی کوالالامپور محسوب می‌شود.

بنای سلطان عبدالصمد تماما با آجر ساخته شده است. دور ایوان برج، ساعت عظیم و طاق‌های سر به فلک کشیده دیده می‌شوند که بالای آن گنبدهای مسی کار گذاشته شده‌اند. به بنای سلطان عبدالصمد بنای سلطان سلنگور نیز گفته می‌شود. نورپردازی و دکوراسیون شگفت‌انگیز، آن را به یکی از زیباترین مکان‌های تاریخی به خصوص در شب تبدیل می‌کند.

آکواریا  KLCC

آکواریا کی ال سی سی یک اقیانوس آرام اختصاصی است که در مرکز کنوانسیون کوالالامپور قرار دارد. این منطقه، مکانی بسیار جذاب در کوالالامپور محسوب می‌شود که از بیش از ۱۵۰ گونه جانور آبزی نگهداری می‌کند. پیرانا، آراپایما، هامور، ماهی گار، ماهی دماغ فیل، مارماهی برقی، گربه ماهی غول‌پیکر، کوسه ببر، اسب دریایی، اشعه آبی و مارهای دریایی برخی از مرگبارترین موجودات دریایی هستند که می‌توانید در اینجا ببینید.

در آکواریا همچنین مکان‌هایی مانند پارک جیغ، پارک اکستریم، پارک تفریحی، پارک حیات‌وحش و بخش کشف مرجان وجود دارد. با مراجعه به وب‌سایت و اپلیکیشن اسنپ تریپ می‌توانید پس از ارزیابی و مقایسه قیمت‌ها، ارزانترین بلیط هواپیما را رزرو کنید و سفر خود به کوالالامپور را آغاز کنید. در صورت بروز هرگونه مشکلی در حین رزرو بلیط، تیم پشتیبانی به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی شما خواهد بود.

۸ مکان برای بازدید در کوالالامپور

مسجد ملی مالزی

مسجد ملی مالزی یک مسجد فولادی بی‌نظیر است که از خیره‌کننده‌ترین بناهای کوالالامپور محسوب می‌شود. با بازدید از این مسجد و فضای سبز و آب‌نماهای موجود در آن، می‌توان دید جالبی نسبت به معماری مدرن مسلمانان پیدا کرد. یکی از بزرگ‌ترین ویژگی‌های مسجد ملی، تزئینات رنگارنگ با رنگ‌های کم‌رنگ و فیروزه‌ای است.

گردشگرانی که از این مسجد دیدن می‌کنند، با مشاهده نمایشگاه‌هایی که فرهنگ اسلام را به تصویر می‌کشند، شگفت‌زده خواهند شد. برای بازدید از مسجد، حداقل به یک یا دو ساعت زمان نیاز است. با رزرو ارزانترین بلیط هواپیما از اسنپ تریپ می‌توانید به دیدن مسجد ملی مالزی بروید.

خیابان پتالینگ

خیابان پتالینگ یک مقصد بسیار محبوب در بین مردم محلی و گردشگران است. بازدیدکنندگان اغلب برای صرف غذاهای خیابانی به این محله می‌روند. این خیابان به‌عنوان محله چینی‌ها نیز در نظر گرفته می‌شود. در ورودی خیابان، یک طاق غول‌پیکر که نام جیلان پتالینگ روی آن نوشته شده است، قرار دارد.

خیابان پتالینگ گردشگران را به سنت‌ها و فرهنگ مردم محلی کوالالامپور بسیار نزدیک می‌کند. کل قسمت با سقفی سبز رنگ مشخص شده است تا از فروشندگان و خریداران آن در برابر آفتاب و باران محافظت کند. بازدید از این مکان در شب بسیار زیبا است؛ چراکه با چراغ‌های نئون روشن می‌شود و حس بی‌نظیری را به بازدیدکنندگان می‌دهد.

جمع‌بندی

برای گشت‌وگذار در کوالالامپور بهتر است در مرحله اول، مناطق دیدنی آنجا را به‌خوبی بشناسید. جاذبه‌های دیدنی این شهر بسیار زیاد هستند و افراد بی‌شماری سالیانه به بازدید از این شهر توریستی می‌پردازند. چنانچه قصد سفر به مالزی و پایتخت آن را دارید، می‌توانید از طریق اسنپ تریپ اقدام به خرید آنلاین بلیط هواپیما فرمایید و سفر خارجی خود را آغاز کنید.

کد خبر: ۲۳۲٬۲۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha