۲۸ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۶
افزایش قیمت جهانی نفت در پی کاهش شاخص دلار به پایین ترین سطح ۱۵ ماه اخیر
تحلیل بازار نفت؛

افزایش قیمت جهانی نفت در پی کاهش شاخص دلار به پایین ترین سطح ۱۵ ماه اخیر

در پی کاهش شاخص دلار به پایین ترین سطح خود طی ۱۵ ماه اخیر، قیمت جهانی نفت به طور متوسط ۱% افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار بازار، در پی کاهش شاخص دلار به پایینترین سطح خود طی ۱۵ ماه اخیر، قیمت جهانی نفت به طور متوسط ۱% افزایش یافت.

بر اساس این گزارش، کارشناسان معتقدند که دیگر عامل تاثیر گذار بر قیمت نفت، انتشار آمار ترکیبی اقتصاد آمریکا طی روزهای اخیر بوده که نشانگر کاهش شیب تورم در این کشور است؛ موصوعی که می تواند منجر به قطع اجرای سیاست افزایش نرخ بهره بانکی در آمریکا و بهبود وضعیت کارخانه های تولیدی در این کشور شود.

بر همین اساس، طی روز سه شنبه قیمت هر بشکه نفت خام دریای برنت با ۱.۴ درصد افزایش به ۷۹.۶۰ دلار رسیده و این در حالیست که هر بشکه نفت وست تگزاس در بازارهای جهانی با افزایش ۱.۷ درصدی روی ۷۵.۳۷ دلار معامله شد.

با اینحال باید در نظر داشت که افزایش ۲۵ واحدی نرخ بهره بانکی در آمریکا برای جلسه کمیته بازار آزاد فدرال این ماه که قرار است در روزهای ۲۵ و ۲۶ جولای (ماه جاری) برگزار شود، تقریبا قطعی بوده و می تواند تاثیری منفی بر روز بازارهای مالی از جمله بازار نفت بر جای بگذارد. اما بسیاری از کارشناسان اقتصادی معتقدند که کاهش شیب افزایش قیمت ها در ایالات متحده می تواند جلوی اجرای این سیاست برای ماه های آتی را بگیرد.

کد خبر: ۲۳۲٬۲۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha