۲۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۹
چالش بازار سرمایه نتیجه تصمیمات غیر کارشناسی دولت در بخش های مختلف
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد

چالش بازار سرمایه نتیجه تصمیمات غیر کارشناسی دولت در بخش های مختلف

پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: تصمیمات غیرراهبردی و غیرکارشناسی دولت در بخش های مختلف بازار سرمایه را دچار چالش کرده است.

به گزارش بازار، محمدرضا پورابراهیمی در نشست علنی امروز (سه شنبه ۲۷ تیرماه) مجلس شورای اسلامی در اخطار قانون اساسی با استناد به بندهای ۸ و ۱۲ اصل ۳ این قانون، با انتقاد از اینکه بازار سرمایه به عنوان یکی از ارکان مهم توسعه اقتصادی کشور از وضعیت خاصی برخوردار است، گفت: باید این موضوع پیگیری شود، زیرا مشکلات آن متعلق به میلیون ها نفر از افراد جامعه است و در گذشته تعداد معدودی در بازار سرمایه مشارکت داشتند، اما امروز ۵۰ میلیون نفر ذینفعان سهام عدالت و همچنین صندوق های بازنشستگی مجموعه های مهمی از سهامداران هستند که در این بازار ذینفع می باشند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس یازدهم اضافه کرد: تصمیمات غیرراهبردی و غیرکارشناسی دولت در بخش های مختلف، بازار سرمایه را دچار چالش جدی کرده است و نمایندگان طی روزهایی که در حوزه انتخابیه حضور داشتند، در جریان حجم زیادی از انتقادات مردم بوده اند.

وی ادامه داد: سازمان برنامه و بودجه با یک نگاه و وزارتخانه های صمت و نفت با نگاه بخشی به دنبال شرایطی هستند که اگر چه به ظاهر انتفاعی از بازار سرمایه ندارند، اما ضرر آن به مراتب از انتفاع جزئی آن بیشتر است و آثار آن امروز در بازار سرمایه نمود دارد؛ روز گذشته جز یک تا دو مورد، اغلب سهام شرکت ها منفی بود و این وضعیت نگران کننده است. بنابراین می طلبد به دلیل اهمیت موضوع وزرای نفت، صمت و امور اقتصادی و همچنین رئیس سازمان برنامه و بودجه با حضور در مجلس نشست فوق العاده ای در کمیسیون اقتصادی داشته باشیم تا گزارش آن را به صحن ارائه و دولت مصوبات را به شکل کارشناسی مدنظر قرار دهد تا آثار مثبت آن در بازار نمایان شود.

پورابراهیمی تاکید کرد: رسیدگی عاجل به وضعیت نابسامان بازار سرمایه کشور باید هر چه سریعتر در دستور کار قرار گیرد.

عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت، در پاسخ به اخطار این نماینده گفت: اظهارات شما دلسوزانه و خوب است و در رابطه با پیشنهاد مطرح شده، ضروری است این مسئله را خودتان پیگیری کنید تا نتیجه مثبت حاصل شود.

کد خبر: ۲۳۲٬۱۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha